Protiv Naredbi MON

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Protiv Naredbi MON


Гост

#1

2015-11-07 07:18

Завършил съм езиково училище и днес повечето хора, с които комуникирам също са завършили езикови или математически гимназии - лекари, преподаватели, юристи, професионалисти в различни области. Изградената система очевидно работеше и ако трябват промени, то те следва да се обсъдят задълбочено, в противен случай ще лишим България от много от бъдещите специалисти.

Гост

#2

2015-11-07 11:40

Работя в сферата и не съм съгласен.

Гост

#3

2015-11-07 12:41

Недопустомо е!

Гост

#4

2015-11-07 18:58

Как ще се намаляват часовете по изик в езиковите гимназии?! Всеки учил език знае, че трябват много упражнения и надграждане на знанията. Целта е учениците да излизат с по-малко знания.

Гост

#5 Re:

2015-11-07 19:26

#4: -  

 Никакви часове няма да се намаляват. Изказвате се неподготвени. Увеличават се избираемите часове по език, така че общият брой часове по чужд език се запазва.


Гост

#6 Re: Re:

2015-11-07 21:14

#5: - Re:  

 кому е нужно това? Или се имитира дейност?!

,

#7

2015-11-07 21:21

До 

#5 Re

Вие се изказвате неподготвени.

Няма избираеми часове, предопределени за езици, а общо количество, което трябва да се разпредели между различните предмети, сред които са езиците и които дори да се дадат само на езиците, не може да се достигне настоящият брой часове.  А какво ще стане с другите предмети, чиито задължителни часове също падат или изобщо изчезват в 11. и 12. клас? Те откъде да си осигурят часове? Езиковите гимназии до момента предлагаха освен добра система за овладяване на езици и добро равнище на образование по различни предмети. Досега! А в бъдеще за всеки клас ще се прави учебен план, отразяващ желанията на учениците, които може да си сменят историята заради историчката, ако не им се усмихва достатъчно с география напр. на следващата година. Как си представяте преподаването като търчане от училище в училище,  за да си допълниш норматива - напр.часовете на  изкуствата падат с 50% и това е общата рамка. Какво става с учителите, които преподават изкуства, биология, химия, история, география и то на чужд език? За колко години се създават такива кадри, че да се окажат с един замах излишни. Крайно време е да се противодейства на продажниците, дирижиращи илитерати и моноглоти, за да не досъсипят образователната система, не мислите ли?

Монка

#8 Re:

2015-11-07 21:56

#7: , -  

 Няма избираеми часове, предопределени за езици, а общо количество, което трябва да се разпредели между различните предмети, сред които са езиците и които дори да се дадат само на езиците, не може да се достигне настоящият брой часове.

А Вие откъде знаете? Имате таен достъп до ДОС за профилираната подготовка

 


Гост

#9 Re:

2015-11-07 22:45

#7: , -  

 А какво става с инженерите, юристите......? За колко време се създават такива кадри? Защо сред тях да има безработни, а сред учителите – не? Не е ли твърде егоистична позицията Ви? Вие се интересувате единствено от заплатите си, а не от това каква подготовка ще получават учениците. Сега има недостиг на учители, които преподават предмети на чужд език и по тази причина в провинцията почти няма ЕГ, има ГПЧЕ. Избираемите часове ще са много повече, отколкото са сега, така че ще има и за чужд език, и за други предмети. 


Гост

#10

2015-11-07 22:55

Не е важно колко ще са часовете, а как протичат те – как се преподава, каква е дисциплината, какви са изискванията на преподавателя. И 100 часа седмично да има по даден предмет, ако се раздават шестици на килограм и се създават идеални условия за преписване, полза няма да има. Е, всички ще са доволни – и учители, и ученици, и родители, но "отличниците" ще си останат неграмотни. 


Гост

#11 Re: Re: Re:

2015-11-07 23:00

#6: - Re: Re:  

 Нужно е на учениците. Защо трябва да учат история, география..... в 11-ти и 12-ти клас, ако ще кандидатстват инженерна специалност? В развитите държави учениците сами избират какво да учат. И в Англия е така, и в САЩ...


Гост

#12

2015-11-07 23:01

Не разбирам с какво влошаването на положението на учителите ще подобри положението на инженерите и на юристите или разсипването на езиковите гимназии ще съдейства за въздигането на училищата в провинцията?  

До Монка: таен достъп имат ченгетата, а простосмъртните четем вестници и се информираме от сайта на МОН

 


Гост

#13 Re:

2015-11-07 23:07

#12: -  

 А кое точно ще "разсипе" езиковите гимназии? Учителската некадърност, нали? Има недостиг на добри преподаватели по чужди езици, в резултат на което учениците от ЕГ са принудени да посещават частни уроци или курсове. 


Гост

#14

2015-11-07 23:20

До 13

А оттук нататък единствено в частните училища ще са принудени да се обучават. Нали е такава целта - да се сложи край на доброто обществено образование, да се насъскат отделните обществени групи една срещу друга, да се хвърлят димки, докато се вършат престъпления като това. И от каква кула на образователната компетентност съдите за "учителската некадърност"? И какво повече от намаляването на часовете по езици може да разсипе езиковите училища. 

P.S.

Да спориш с глупаци е все едно да наливаш вода в морето (Сервантес)


Гост

#15 Re:

2015-11-08 08:12

#14: -  

 Съмнявам се да сте запознати с предложените промени. Часовете по чужди езици не се намаляват. 


Гост

#16

2015-11-08 08:19

Истинско събитие е да се намери читав учител по чужд език в гимназиите, така че даже и да има намаляване на часовете по език, това е без значение. Учители няма, учители, добри при това.


Гост

#17

2015-11-08 08:43

До 15 и 16

А аз се съмнявам в безкористността на Вашето присъствие във форума. 

Дори прегледът на информацията от днешния Дневник ще ориентира незапознатите, а ако се интересуват от детайли, биха могли да се загледат в публикациите на същата медия през седмицата и особено на подробните публикации на OFFNEWS по темата.  

 

 

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2015-11-08 10:45



Гост

#19 Re:

2015-11-08 10:47

#17: -  

  Аз се информирам от официални източници – МОН. На сайта им има необходимата информация. Чете се бавно и внимателно и се мисли върху прочетеното.


Гост

#20 Re: Re:

2015-11-08 12:21

#19: - Re:  

 Аз също предпочитам да се информирам от официални източници, но предвид трудността на намирането на документите, няма нищо лошо, когато те се публикуват в медиите, за да станат наистина публично достояние. Нищо от публикуваните проекти в медиите не е извадено от другаде, освен от сайта на МОН - а там трябва да се убие доста време, докато се открият - намерете ги в Проекти на документи/Проект на наредба за учебния план и Приложения към Наредбата за учебния план. Трябва да се съглася с Вас, че наистина изискват да се четат дълго, а времето за обществено обсъждане междувременно изтича утре. Остава съмнението доколко сте ги чели внимателно  обаче.    


Гост

#21 Re: Re:

2015-11-08 13:30

#5: - Re:  

 Не, не се запазва! Вие се изказвате неподготвен (а). В IX клас се предвижда : 2 часа задължителни + 2.5 часа избираеми. (Сега са 7 или 7.5) В X клас: 2 задължителни + 4 избираеми. (Сега са 7) В XI и в  XII клас максимум по 6 (задължителни + избираеми), а сега са по 7.  Предполагам, че всеки ще се справи с действието "събиране" и сравнение на числа!


Гост

#22

2015-11-08 19:59

Съсипването на образованието е убийство на нацията!

Гост

#23

2015-11-08 22:04

Смятам, че трябва да има промени в образователната система, но не да се връща назад, а да върви напред. А и 10 дни тайно обсъждане за съдбата на бъдещите ученици е просто плачевно.

Гост

#24

2015-11-09 07:36

Защо да се намали нивото на знание на език?
В противен случай, всеки завършил средно образование ще продължи обучението си в чужбина. А ние имаме нужда от обсужващ персонал. Учени хора - не ни трябват! Ще разберат лесно колко и как ги крадем и манипулираме.

Математиката - вредна е! Виж по-горе.

Гост

#25 Re:

2015-11-09 07:39

#16: -  Като няма добри учители МОН да стартира програма за набиране и обучение и привличане на отлични професиналисти.
Понеже нямам добри овчари - ще си изколя кравите!!!