Митрополит Николай - пред църковен съд

Quoted post

Иоан

#281 Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки

2016-06-11 18:41

#246: - Re: Три въпроса, три отговора и три болки 

 http://svparaskeva.com/sin-of-democracy/

Които може би искрено търсят правда това ли е начинът, чрез метеж, така ли мислите, че някой ще ви чуе и ще постигнете нещо? С подкрепата на враговете на Църквата, с подкрепата на света, на нехристияните, на Горан Благоев, Тъмньо Демонов (както му излезе прякор), езиците от помийната яма? Ако наистина имаше нещо нередно, няма ли надлежен ред, защо не се обърнахте кротко и смирено, че това е институция с хилядовековна традиция. Не е ли това огромно оскърбление за вярата, метежът ли ще доведе до правда? Обърнете се и вижте, от страната ви агънца ли има или вълци. Защото в Православието има любов и покаяние и свидетелството за това е истинно, каквото очите ни са видяли и каквото живеем всеки ден, в Пловдивска епархия, по Божията милост!

Отговори


Гост

#283 Re: Три въпроса, три отговора и три болки

2016-06-11 19:21:55

Статия (натиснете тук)

От друга страна, начинът на избиране на клириците, и най-вече на епископите, разкрива слабото и дори несъществуващо място на презвитерството в епископията, когато става въпрос за толкова значими събития. Първоначално бе изгубен гласът на миряните, а след това и този на клириците при избора както на клириците в дяконска и презвитерска степен, така и, най-вече, на епископите. Постепенното отслабване на ролята на съвета на презвитерите в съборните проявления на епископията, и особено в процедурите за избор на местен епископ, мълчаливо показва крещящия разрив на връзката между епископа и презвитерството.

 

Отсъствието не само на миряните, а и на свещениците и дяконите в процедурите по избор на епископи е превърнало епископския сан в жертва на различни задкулисни и властови игри и сделки. Задкулисно и монополно архиереите-митрополити се разпореждат с избора на епископите, в отсъствието на цялото църковно тяло. Кандидатите за епископи не познават и обикновено не са познати на конкретните църковни общности, в които ще служат и обгрижват пастирски, а се опитват, често пъти в конкуренция с другите кандидати, да спечелят гласа на архиереите. Така, от една страна, архиереите, а от друга, групата на клириците-кариеристи, се разпореждат – в отсъствието на църковната плирома – с управлението на Църквата. В съвременното православие клириците-кариеристи и явлението на „архимандритизма” формират едно характерно и болестно църковно състояние, парадоксална връзка на Църквата, която е в света, с монашеството.

 

Яяяяя,моля!

#299 Re: Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки

2016-06-12 06:24:24

#281: Иоан - Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки 

 Ааааа,точно,точно.Това ли беше начинът той да постъпи така с о.Тодор?Той започна с рогата напред.Той даде пример как да постъпваме,нали?Хайде,ние сме обикновени,духовно неграмотни,а той,той като е много вярващ прилича ли му,а?Я,моля!Иди ги приказвай тия на него най-напред.

Игумен

#301 Re: Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки

2016-06-12 11:49:38

#281: Иоан - Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки 

 Да, точно това е начина да бъдат оправени нещата защото издевателствата на Николай нямат край. Сам Иисус Христос размаха бича в Йерусалимския храм и изгони търговците, а на такива като теб им каза, че сте лицемерци и рожби ехидни, а аз ви казвам че сте дърти комунисти и ченгета от ДС - боклуци без капчица достойнство и имате наглостта да пишете подмолно и да бъдете съдници на асеновградчани. Вие не сте християни а подлоги и слуги на неврастеника Николай.

Светльо Ангелов - Портос

#334 Re: Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки

2016-06-14 09:36:22

#281: Иоан - Re: Re: Три въпроса, три отговора и три болки 

 "Прякорът" ми Тъмньо Демонов го въртите само в Сливенска епархия няколко селяндури, защото го смятате за остроумен, аз другаде не съм го срещал, нито чувал. Още повече, че тези, дето го измислихте, се прославихте пред цяла България с доста арогантно извършени съвсем адски дела - опити за симония в чужди епархии, заплахи, шантажи, довеждане до смърт от страх на архимандрити по пейки и цигански номера, като това, че колкото ти не си от Сливен, дето си го писал, толкова се казваш и Иоан.