Училището - щастливи деца, здрави учители и доволни родители!


Гост

#251

2014-11-20 20:48

dano BOG da pomogne vsijko tova da se osashtestvi za dobroto na vsijki deza.i dano horata osaznaiat nujdata ot zdravosloven jivot za vsijki.

Гост

#252

2014-11-22 10:07

БЛАГОДАРЯ за стартираната инициатива!Готова съм с радост да участвам за реализиране на идеите ,които са и мои лични виждания.

Гост

#253

2014-11-25 05:51

Успех!!!

Гост

#254

2014-12-04 09:44

Страхотна! Но малко като утопия..
Децата са претрупани с домашни и уроци, а накрая излизат неграмотни. Нашето училище не развива мисленето. Децата тръгват на училище с желание, а още във втори клас са отвратени и с право.

Гост

#255 Училището - щастливи деца, здрави учители и доволни родители!

2014-12-04 10:52

Овцата като "уфтсъ"

Половината завършващи средно образование в България не владеят в необходимата степен правописа и пунктуацията на родния си език, констатираха за пореден път специалисти. Какви опасности крие явлението? Георги Папакочев:


"Н" като неграмотност, невежество, незнание...

На фона на увеличаващата се ниска грамотност в ЕС, където според доклад на ЕК отпреди две години една четвърт от 15-годишните ученици са показали „слаби резултати при четене и писане”, безрадостните информации за положението в България едва ли са изненада. В края на октомври, тогава все още в качеството си на министърка на образованието, Йорданка Фандъкова обяви публично, че половината от 16-годишните български ученици са полуграмотни или изобщо не могат да четат, позовавайки се на актуално международно изследване. Резултатите говорят, че половината от тези ученици не достигат минималните стандарти или са „функционално неграмотни”.

 


Да си на 18, да си европеец
и да не можеш да пишеш? В България това е реалност...

Неграмотността като "мрак" и "тъмнина"

Справка в дебелите речници сочи, че докато напълно неграмотният не може да разбере изписани думи като, например, „куче” или „котка”, функционално неграмотният човек може да схване елементарни думи, но доколкото не може да чете достатъчно добре, той не е в състояние да разбира онова, което му е необходимо във всекидневния живот, като обяви за работа, административни съобщения, вестникарски публикации, по-сложни указателни знаци, афиши и т.н. За разлика от пълната неграмотност, чиито характеристики са еднакви за целия свят, характеристиките на функционалната неграмотност са различни за една или друга култура. Ако „сричането” може да се окаже достатъчно като грамотност за човек от селските райони на някоя развиваща се държава, то е проява на тежка функционална недостатъчност за градските райони на технически развита страна.

Сред синонимите на думичката „неграмотност” в българския език са не само „невежество”, „незнание”, „простотия”, но също „мрак” и „тъмнина”. Тъкмо в подобна бездна изпадат десетките хиляди българчета, които всяка година напускат по различни причини училище между 5 и 7 клас - ключово важен период за преодоляването на функционалната неграмотност. Навлизайки все по-дълбоко в тунела на безпросветието, тези индивиди неизбежно затъват в социалното блато, което генерира всекидневно тежка престъпност, антисоциални прояви, рискове за здравето и самоунищожителни действия.

Примитивният вкус надделява

Техният постоянно нарастващ брой обаче рефлектира пагубно и върху националната култура. В търсене на аудитория все повече електронни медии съобразяват програмите си с примитивните вкусове на този застрашително нарастващ „пазарен” сегмент, поради което в националния ефир денонощно се изливат тонове еротика, простотия и кич.

 


България - страна на "сричащите" младежи

Всичко това предопределя и данните, показани в друго актуално международно проучване сред 57 държави в света, огласени тези дни. Според тези данни 18-годишните българчета са на предпоследно място по конкурентност – просто се оказало, че 51 на сто от завършилите средно образование в България дори не познават буквите и могат да изпълняват само най-ниско квалифициран труд.

И понеже в условията на криза и лавинообразна безработица няма нужда дори и от такъв труд, да му мисли беззащитното българско население, което през настъпващата зима ще бъде заливано от престъпност и недофинансираните правозащитни органи, които следва да се борят срещу нея!

Така че българи, когато мернете написана някъде 4-буквената дума „овца” с пет правописни грешки - „уфтсъ”, за което алармира уважаваният литератор проф. Кирил Топалов, спасявайте се незабавно и бягайте надалеч!

 

От страницата на Дойче Веле


Гост

#256

2014-12-09 08:57

Благодаря :)

Гост

#257

2014-12-10 04:46

''Според тези данни 18-годишните българчета са на предпоследно място по конкурентност – просто се оказало, че 51 на сто от завършилите средно образование в България дори не познават буквите и могат да изпълняват само най-ниско квалифициран труд.'' Това ми изглежда на много дебела лъжа:))) Да учиш в България 12 год и да не можеш да познаваш буквите хахахахаха..Колкото и да е разбито нашето образование в сравнение напр. с това, което ние учехме през 50,60,70 те год. на миналия век, когато четехме и пишехме мн.добре след 4 клас, едва ли е паднало толкова ниско до непознаване на буквите след 12 год. прекарани в у-ще. Някой (Дойче Веле) иска да ни изкара извънредно тъпи и мързеливи:))))

 

Гост

#258

2014-12-19 09:36

Нека поставим ДОБРОТО ЗА ОСНОВА в училищното образование и обучение и тогава само можем да очакваме светът ни да стане по-ДОБЪР! -

Защото самоцелното трупане на знания и умения не гради щастието на човека и не носи мир в душата и в обкръжението му...

"Светското" образование се гради върху постиженията на науката, а духовността се зачерква или се представя в един добавъчен и изопачен вид. - Добре е да се махне от часовете по изобразително изкуство изработването на езическите кукерски маски,добре е децата да знаят, че магически ритуали съществуват, но те носят вреда на извършителите; че в тежкия рок съзнателно се привикват тъмни същности и сили, които ... могат да обсебят човека. - Една ЗАЩИТА по отношение на многобройните тънки въздействия да изградят в себе си подрастващите, чрез разбиране на Единството на света и ограничението на научните познания, на непрекъснато развиващата се наука... Идеята за съзнателния избор на човека между "добро" и "зло", да бъде разбрана чрез практикуването на обсъжданията й в многобройните по естествен ход случващи се ситуации и произшествия, засягащи учениците.

Добре е да се наблегне на несъстезателните, носещи радост и удовлетворение, развиващи игри, игри, в които всички участници, по някакъв начин да се печеливши - игри, които подпомагат сътрудничеството, взаимопомощта и алтруизма. - Да бъдат разработени повече на брой и интересни, увлекателни подобни игри!

Разбираеми са опасенията, при думичката "духовност", децата да не попаднат под сектанско влияние... Но ОТВОРЕТЕ ОЧИТЕ СИ И ВИЖТЕ! -

Най-голямата и действаща, действена "секта" е тази на хората непризнаващи Бога-Творец, хора, с наукоподобно циментирани мозъци. Тези хора не познават съществуването на духовните тела на човека! - Част от тях имат власт и вече правят изследвания да чипират подрастващите с цел да "подобрят и повишат" техния интелект!!! - Потърсете с гугъла и прочете, например проекта "Детство 2030", представен на изложба в Шанхай и подкрепен от тогавашния руски президент Дмитрий Медведев! - Държавните политики отделят средства в бюджетите си за създаване на деца-киборги! -

Това е ОСАКАТЯВАНЕ на човека, но те не го разбират, защото идеята за Бога им е чужда! - А в човека е заложено всичко - и памет и ясновидство и прозрение в бъдещето и добротворчество!

Нужно е силно противодействие!!! -Прочетете заповед 311 от 07.08.2007 г., Русия - http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_99457/

Чипизация детей к 2018 году — форсайт-проекта «Детство-2030»; а има вече и проект "Детство 2045"...

Юлиана

Гост

#259

2014-12-20 19:09

Da, dyhovnoto razvitie na choveka e izkluchitelno Vajno. Imame predlojenie da se vazobnovyat letnite mladejki, detski lageri-pochivki za 20 dni, kadeto dezata ne samo da pochivat, no i da ychat sred prirodata, da ysvoyavat novi znaniya, chrez razlichni igri, ekskyrzii, myzikalni programi i dr. Izkluchitelno polezni sa tezi 20 dni. Znaem ot lichen Opit:)))


Гост

#260

2015-01-22 20:00

Изразявам своето силно възмущение и несъгласие от съдържанието на учебниците за 3клас.Децата и без това са претоварени по един безсмислен и жесток начин.Ако ще учат някакви безсмислици и лъжи..?!
Деница Манолова

#261 За петицията

2015-02-09 19:33

Приветствам доброто намерение на всички, участвали досега в изготвянето на тази петиция.

Но за момента аз не мога да се включа.

В момента в парламета вече е приет на първо четене закона за училищното образование.

http://www.parliament.bg/bg/bills/ID/15077/

Закон, който ще окаже влияние на децата ГОДИНИ напред.

Вече са променили и съответните закони, за реализиране на новите неща. А сред новостите има не малко смущаващи такива.

Приеме ли се този закон, ще започнат с наредбите към него.

Тези неща в петицията са хубави, но неосъществими към днешна дата - 9 февруари 2015г. Или поне не за този закон. КОГА, според Вас, ще се гласува Следващия закон, и кои деца ще засегне???

КОЯ година ще е?

Нека помислим първо за този закон и после нека мислим за следващия - ще има достатъчно време. Предишният закон за образованието е от преди повече от 10г. Следващият при много добро стечение на обстоятелствата ще е след мин 5г. До тогава?

Ако някой има желание да се включи в дискусии за сегашния законопроект и последващите го наредби, ако желае може да се присъедини към групата тук - https://www.facebook.com/groups/653657421339403/

Поздрави,

Деница Манолова

https://www.facebook.com/denica.manolova.39

 

Деница Манолова

#262 Re:

2015-02-09 19:59

#260: -  

 Здравейте,

аз съм също като Вас възмутена от съдържанието в не малко учебници.

За съжаление, протестът на хората за безобразията в учебниците завърши със среща в МОН, без присъствието на министъра и с думите - може би след месеци, но не по-рано от гласуването на Новия закон за училищното образование и наредбите към него. Закон, който мина на първо чете в парламента. И в който има не малко смущаващи неща.

Т.е. за промяна на учебниците надежда тука моля не оставете. Защото после най-вероятно ще се напечатат нови, и ако не се вземе отношение - пак безобразни.

Това е групата, в която участвам. - https://www.facebook.com/groups/653657421339403/

В последният месец се присъединиха доста хора, също възмутени от образователната ни система, в частност - учебниците. Учители, родители. Ако желаете - се присъединете.

Поздрави,

Деница Манолова

https://www.facebook.com/denica.manolova.39


Гост

#263

2015-11-09 03:18

Подкрепям петицията за промяна в образователната система защото съм уверена,че в последните 25 години,хората които вземат решения за това какво и как ще се учи,тези които променят законите и се съревновават кой какви учебници е издал и какви ще са приходите му...,са хора крайно безотговорни,неграмотни и недалновидни.Бих добавила и родоотстъпници...
Една образователна система,каквато е настоящата, унищожава,а не възпитава в децата ни ценности,идеали,уважение към себе си и другите ,не изгражда отношение към род и родина.По всичко е ясно,че сегашното образование изпъди поколения млади българи да учат и служат по чуждите дворове...
И не на последно место,се уверявам,че в Министерството на Образованието,работят хора,които или нямат деца,или нямат никаква представа от класическа и съвременна педагогика.
Видно е,че петицията е написана от Учители с педагогичен опит,хора със знания,умения,и най-вече от хора,които обичат децата и осъзнават отговорността на призванието Учител.
Коментарът ми би могъл да стане по-дълъг и от самата Петиция,за това спирам и пожелавам УСПЕХ!

Гост

#264

2015-11-10 20:17

Подписах, защото съм съгласна в всичко предложено. Честно казано, изведените изводи не са нещо ново, но да предложиш промяната не е като да я осъществиш. Има нужда от много средства, а те не зная от къде ще дойдат. Има страхотни учители, но те са пребити от бумажтина и безпаричие......и и и и..

Гост

#265

2016-03-09 09:41

Какво е нужно на българските ученици да са щастливи като швейцарските ученици и успешни като шотландските ученици? Ще чакам отговор на емайла ми! :)
елиза

#266 Re: Re:

2016-03-09 09:43

#262: Деница Манолова - Re:  

 имам въпрос....Какво е нужно на българските ученици да са щастливи като швейцарските ученици и успешни като шотландските ученици?

елиза

#267 Re:

2016-03-09 09:44

#254: -  

 Какво е нужно на българските ученици да са щастливи като швейцарските ученици и успешни като шотландските ученици?


Гост

#268

2016-06-18 15:58

Това е вътрешното ми убеждение като учител

Гост

#269 Re:

2016-11-01 18:28

#265: -  

 Добре обучени учители и щастливи родители

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2018-08-09 04:13