Възражение относно въведения нов формат на удостоверенията за проектантска правоспособност на архитектите в България

Коментари

#1002

Излишно усложняване на така или иначе сложния процес, изпълнен с все повече изисквания към проектантите!!!

Владимир Младенов (2026-01-08)

#1003

Не съм съгласна с новите условия за правоспособност

Снежана Стоилкова (2026-01-08)

#1013

Е глупост !

Огнян Георгиев (2026-01-08)

#1014

УС на КАБ не е направил анализ и оценка за последствията от необходима вътрешна за КАБ административна тежест и за въздействието на тези нови правила за издаване на удостоверения за ПП.
Настоявам за спешно свикване на Общо Събрание !

Мартин Микуш (2026-01-08)

#1017

Пълна проектантска правоспособност се получава при наличие на:
Диплома за завършено образование
Необходимият стаж в проектирането
Наличие на проектирани обекти
(Както всички знаем)
Д
Поставяне на други условия е недопустимо.

Това решение обезсмисля провеждане на анонимни архитектурни конкурси!

Цветанка Илиева (2026-01-08)

#1033

Смятам за ненужно и неправомерно издаването на единични удостоверения за всеки проект.

Евгени Шарков (2026-01-08)

#1036

Подписвам, защото настоящият УС на КАБ беше избран от ОС на КАБ с недопустими изборни манипулации и неспазване на ЗКАИИП и на Устава на КАБ!

Христина Чокова-Петрова (2026-01-08)

#1046

Подписвам тази петиция защото:
- се създава предпоставка за използване на така посочените данни за механизъм за влияние в ущърб на професията,
- създава се повече бюрокрация при положение, че бюрократичните изисквания към проектите със всяка година нарастват, а организирането на процеса е на гърба на архитектите,
- декларирането на името на възложителие и тяхната собственост е чувствителна информация, която не се знае с какви цели ще се използва,
- и не на последно място не запознаването на членовете на КАБ преди да се приеме такова решение и то да се приеме с мнозинство от нас членовете представлява недопустимо и едностранно превишаване на правата на ръководството на камарата!

Лиляна Ненова (2026-01-08)

#1048

Промененият начин на издаване на удостоверение е ненужна бюрокрация.

Тодор Рашков (2026-01-08)

#1049

Нарушени са редица регламенти и правила с новите удостоверения. И това се прави без широко обсъждане с колегията. Редно е такава чувствителна тема да се разгледа детайлно, да се стигне до решение, което ще удовлетвори голяма част от всички заинтересовани страни и така да се въведат промени, а не това да става на на тъмно.

Красен Христов (2026-01-08)

#1053

Подписвам се, защото съм съгласен с възражението.

Янко Петров (2026-01-08)

#1055

съгласен с възражението

Николай Василев (2026-01-08)

#1062

Не е обсъдено, не е прието съгласно устава и ограничава свободата на професията

Екатерина Баханова (2026-01-08)

#1074

Нелепо е..

Кристиан Димитров (2026-01-09)

#1080

Не съм съгласен с въведения нов формат на удостоверенията за проектантска правоспособност на Камарата на архитектите в България.

Георги Йорданов (2026-01-09)

#1081

Не съм съгласен с въведения нов формат на удостоверенията за проектантска правоспособност на Камарата на архитектите в България!

Валентин Чапразлиев (2026-01-09)

#1085

Незаконосъобразно е новото УПП

Иван Трендафилов (2026-01-09)

#1091

Това води до много спънки от различно естество при практикуване на професията.

Николай Велчев (2026-01-09)

#1102

Поражда сериозни въпроси относно обхвата на правомощията на КАБ

Николай Кантарджиев (2026-01-09)

#1109

Съгласен съм с гореказаното. С плащането на таксата АВТОМАТИЧНО трябва да получа удостоверението си. Това значи да се преработи софтуера в този дух, а не с тези измислени изисквания. Аз имам правоспособност въобще, а не само за конкретен обект. Излиза, че щом нямам обект, нямам и правоспосбност. Искам, например да си сложа удостоверението в рамка на стената, за да има клиентът доверие в мен. Още ПРЕДИ да ми възложи обекта. Но трябва да му кажа: "След като сключим договора, аз ще придобия правоспособнот". Пълен нонсенс. Аз на негово място бих си тръгнал. Това ли е защитата, която получавам от КАБ?!
С това изискване каруцата се слага пред коня.За да си получа удостоверението първо трябвало да сключа договор. А как да го сключа без удостоверение?! Няма ли да е в нарушение. Това дори противоречи на идеята, с която е създадена камарата - с проектиране да се занимазат само лицензирани проектанти, което се доказва с удостоверението, нали това е смисълът на този документ. Но как да го докажа, като не мога да го 'изтегля". Порочен кръг.
Настоявам , след като съм платил, да си получа удостоверението НЕЗАБАВНО.

Росен Петров (2026-01-09)

#1111

Усложнява целия процес в проектирането.

Петър Иванов (2026-01-09)

#1113

Абсурдно и ненужно затрудняване на така или иначе сериозно задръстения проектантски процес. Генерирането на удостоверение за ППП по този нов начин е нелогично и не се подчинява на никакви адекватни принципи.

Иван Иванов (2026-01-09)

#1120

Ако целта е се избегне недобросъвестно ползаване на Удостоверението ние и сега записваме "Важи за обект ....." , поставяме печата и се подписваме.
Друго не е необходимо!

Иван Пенев (2026-01-10)

#1122

Съм съгласна с точките от Възражението. Най-вече, че не виждам никакво правно основание да имам ограничен достъп до Удостоверението. Смятах индивидуално да заведа жалба срещу Камарата преди да открия петицията. Няма достатъчно гласност за проблема.

Симона Иванова (2026-01-11)