Възражение относно въведения нов формат на удостоверенията за проектантска правоспособност на архитектите в България

Коментари

#401

Това е поредната безсмислица!

Гергана Цонкова (2026-01-05)

#408

Регистърът с правоспособните архитекти е публичен, вкл. за съответната година и е достъпен за всяка една администрация. От години говорим за намаляване на административната тежест при предоставянето на услуги. Не одобрявам прилагането на нови удостоверения.

Румяна Пехливанова (2026-01-05)

#409

Подкрепям доводите във възражението. Считам, че решението е незаконосъобразно.

Радинка Стойкова (2026-01-05)

#410

Въвеждане на практиката да се регистрира всеки обект в КАБ, за да се генерира специализирано удостоверение за него, не допринася с абсолютно нищо за решаване на съществените проблеми при администриране на документацията!
Целите са неясни, а мярката - копирана от най-ченгеджийски комунистически времена.

Теменужка Герова (2026-01-05)

#411

Е безумие в 21 век да цъкаме всеки път по отделно!
И защото лиценз/правоспособност се взема еднократно, а не за всеки обект!

Ана Иванова (2026-01-05)

#418

Считам за ненужно, необосновано и неправомерно декларирането и излагане на показ личните и фирмени отношения с клиентите ни.

Весела Маркова (2026-01-05)

#423

Съгласен съм с изнесените мотиви от възражението.Като на първо място смятам че това ще създаде допълнително време за администриране,което и към момента е достатъчно много.

Кирил Георгиев (2026-01-05)

#431

1/ Липса на мотиви за въвеждане на тази система. 2/ Не става ясно какво допринася тази система за отговорностите на архитектите към обществото и на обществото към архитектите.3/ Губене на време 3/ Таблицата не обхваща всички дейности,които един архитект упражнява - например консултанстка дейност, експертизи,упражняване на авторски надзор,ръководство на строеж и др.

Венцислав Илиев (2026-01-05)

#440

Няма да стане по този начин . . .

Дратомир Стоянов (2026-01-05)

#442

Излишен и натоварващ механизъм. И без това често се налага всичко да се върши в последния момент, като ти засече компютър, сървър, интернет или няма как да си го разпечаташ. Допълнителни 5 мин...към и без това тежката административна система.

София Петрова (2026-01-05)

#443

КАБ не е орган, който може да упражнява контрол върху договорните отношения между проектант и възложител. Изисква се предоставяне на информация за Възложител, както и бъдещи проекти, за които може да е подписан договор за конфиденциашност! Липсва каквато и да е информация кой ще администрира и следи за злуопотреби с такова количество чувствителна информация. Абсурдно е решението да се упражнява този вид контрол, без дори да има мотив за пораждането на това ново правило!

Мария Стефанова (2026-01-05)

#448

Защото не съм съгласен с новите начини за издаване на удостоверения от камарата на архитектите които според мене са и незаконосъобразни!

Александър Попов (2026-01-05)

#450

Подписвам, защото проектантът с правоспособност е техническо лице, което може да извършва различни от проектиране дейности; удостоверението по смисъла си би трябвало да се получава еднократно; договерните отношения са основно частна инициатива; няма никаква необходимост КАБ да води регистър на проектите на архитектите. Договор между архитект и възложител е възможно да не се сключи. Задание за проектиране, оферта и проформа са достатъчни за договорни отношения.

Мария Иванова (2026-01-05)

#452

Против съм на създаването на постоянен административен контрол върху свободната практика, каквато упражнявам.

Людмила Сивова (2026-01-05)

#455

Подписвам, защото съм съгласен с настоящото Възражение.

Красимир Крайчев (2026-01-05)

#463

Дори пестенето на хартия си заслужава.

Елга Бонева (2026-01-05)

#471

Решението е незаконосъобразно и следва да бъде отменено като постановено в противоречие със закона.

Радослав Георгиев (2026-01-05)

#482

Това е излишна и ненужна бюрокрация и не е в компетенцията на КАБ да изисква такива данни.

Мария Искрова-Попиван (2026-01-05)

#483

Изискването за вписване на договор и име на конкретен обект трябва да бъде разгледано и прието единствено от Общото събрание на КАБ.

Таня Костова-Георгиева (2026-01-05)

#487

Смятам, че нововъведеното изискване за попълване за данни за обекта като условие за получаване на удостоверението за ППП е безпредметно и по никакъв начин не защитава интересите ми като проектант дори в спорни ситуации с възложител.

Елица Йоткова- Петкова (2026-01-05)

#490

Съгласна с гореизброените причини, които правят новите изисквания за издаване удостоверението за правоспособност напълно неприемливи.

Весела Джумакова (2026-01-05)

#497

Незаконно е, не е в правомощията на КАБ и е административно утежняване.

Христина Караилиева (2026-01-05)

#499

Възражението е обосновано

Анна Алексиева (2026-01-05)

#501

Въаражението е подробно аргументирано и основателно в същината си

Скъпидар Алексиев (2026-01-05)

#509

Смятам, че не е в правомощията на КАБ да извършва подобен вид административна дейност, както също така с това си действие КАБ допълнително създава затруднения в работата на архитектите и няма да реши проблема с неспазването на минималните ставки, а ще страдат коректните.

Александър Петличков (2026-01-05)

#518

Не съм съгласна с новата форма.

нина желева (2026-01-05)

#524

Камарата има други функции, които не изпълнява за съжаление.

Иван Данов (2026-01-05)

#525

Най- вече заради допълнителната административна тежест.

Светослав Ризов (2026-01-05)

#528

много хора искат да карат влака

Ясен Павлов (2026-01-05)

#537

Подпосвам, защото Камарата трябва да защитава Архитектите и да работи в полза на тях и професията, а не срещу.

Надежда Липова-Петрова (2026-01-06)

#538

Решението е взето без да са взети предвид всички случаи, в които един архитект може да се ползва от него . При участие в обществени поръчки и не само, упоменаването на вид сграда и имот е търговска тайна , което може да доведе дофисквалификация от участие.

Свишена Бонева (2026-01-06)

#541

ППП е валидна за всеки тип обект независимо от специфика и ти проект. Никъде в закона не е записано, че ППП удостоверението следва да бъде за конкретен обект. Въведеният формуляр утежянва работата и предствлява пречка за по-възрастните проектанти. Не е съгласувано или гласувано на общо събрание, както и не бе направе широко обсъждане предварително в професионалните среди.

Миряна Йовчева (2026-01-06)

#543

Не съм съгласен с новите политики н камарата. Не съм съгласен с управлението. Ако продтлжавате така може да се съберем на протест пред централата и да ви изметем. И на мен лично ми е интересно как изразходвате всички тези средства които плащаме в края на годуната.

Петър Говедаров (2026-01-06)

#552

Подкрепям доводите посочени в петицията.

Стефка Динева (2026-01-06)

#564

Потресаващо е как някаква безименна администрация в КАБ без никакво обяснение поиска толкова много власт над нас.

Ирена Николова (2026-01-06)

#565

Нямаше информация за направените промени, нямаше обсъждане в съответните регионални РК на проекто промени, същите представляват вмешателство в отношенията възложител-проектант и са незаконни.

Лъчезар Пеев (2026-01-06)

#571

Не съм съгласен с нововъведената практика за генериране на удостоверения за 2026г.

Теодор Пеев (2026-01-06)

#572

Логването всеки път в сайта на КАБ, попълването на формуляра и сваляне на генерираното удостоверение отнемат доста време. Не смятам че печелим нещо от цялата тази бюрокрация...

Паола Осман (2026-01-06)

#575

Присъединявам се към мотивите на възражението! Освен това по мое мнение след като членски внос и такса правоспособност се заплащат за цяла календарна година следва и правоспособността да е за календарната година.

Зорница Стамболиева (2026-01-06)

#586

Мотивите ще изложа в съда. Това решение подлежи на съдебен контрол и няма да се размине, ако не бъде своевременно отменено от УС на КАБ.

Николай Няголов (2026-01-06)

#591

Новият вид на удостоверението за правоспособност е нецелесъобразен и в разрез със законовите разпоредби.

Илия Христов (2026-01-06)

#593

Защото цялото това усложняване е безумно

мариана кадинова (2026-01-06)

#595

Защото това не е моят избор, нарушава тайната на личните данни и поверителна/сензитивна информация, която е между проектант и клиент. Камарата има задължение да защитава моите интереси пред институции и да удостоверява моята правоспособност чрез дипломи, образование е стаж пред клиентите. Но събирането на лични данни и намесата в договори за проектиране не е тяхно задължение.

Малина Малинова (2026-01-06)

#598

Не съм съгласен с тази усложнена процедура за издаване на удостоверение за ППП

НИКОЛИНА АЛЕКСАНДРОВА (2026-01-06)



Платена реклама

Peticiq.com ще рекламира тази петиция пред 3000 души.

Научете повече...