Възражение относно въведения нов формат на удостоверенията за проектантска правоспособност на архитектите в България

Коментари

#205

Дискриминационни условия и обида за колегията . Оставка на целия Управителен съвет !

Ивайло Мишев (2026-01-05)

#208

Основно - защото имам съмнения относно морала на управленските кадри в отделните институции, а вече и към КАБ - предавайки ви информация за всеки отделен обект и аз и възложителите ми могат да станат обект на търсения за смяна на проектант с конкретен, избран от съответната община или други замесени одобряващи органи. Както има информация за една част от столичните общини. Няма основателна причина да се събират данни за: всеки отделен обект; връзка между проектант и възложител, която да минава през камарата; обем на работата, данни за която да преминава през камарата, при положение, че всички обекти следва да са с договори, за които да са издадени фактури, има хора на трудови договори, за които не е изяснено как да се изважда удостоверение за всеки отделен обект и защото излишното въвеждане на информация към КАБ изисква време, което никой няма да ми го плати.

Цанко Цанов (2026-01-05)

#211

Не съм съгласна със създадените от КАБ удостоверения за ППП за 2026г. Генерирането на удостоверение за отделен проект/ дейност е утежняващо обстоятелство, а попълване на исканите от КАБ данни- незаконосъобразно. Като цяло считам за ненужно прилагането на удостоверения на хартия към проектите.

Даниела Караиванова (2026-01-05)

#212

Липса на дискусия, прозрачност, сигурност на декларираните данни. Възможности за неправомерно използване на данните от КАБ.

Николай Петков (2026-01-05)

#214

Незаконосъобразно и без прозрачност взето решение!Предполага се налагане на корупционни практики от страна на КАБ!!!!

Драгомир Йосифов (2026-01-05)

#216

Подкрепям петицията! Колегите от УС, явно имат капацитет да ни обединят :)

Димитър Смилков (2026-01-05)

#230

Смятам, че новата форма на удостоверението и събирането на тези данни е предпоставка за бъдещи неправомерни практики от страна на събиращите тази информация, нарушава конфиденциалността на договорните взаимоотношения между проектант и възложител и не на последно място начинът на оповестяване на това решение за промяна е крайно неколегиален!

Анна Димитрова (2026-01-05)

#231

Защото правите само педераски неща!

Мила Кръстева (2026-01-05)

#232

Новият формат е ненужен, създава повече проблеми, отколкото решава. Не е ясно как подадените данни са защитени от неоторизирано използване, включително конкуренция.
Доколкото никъде не се споменава как данните ще бъдат съхранявани и обработвани, считам, че потенциални се нарушава GDPR.
Регистъра на КАБ е публичен и актуален. Би следвало, ако някой иска да верифицира правоспособността на някой колега, да го направи през сайта на КАБ, а не чрез "разпечатана" електронна страница, защото в момента ПП е точно това - разпечатка на вътрешна страница.

Пламен Апостолов (2026-01-05)

#233

Защото този формат е поредното доказателство за глупостта на българската бюрокрация.

Кристиан Йоцев (2026-01-05)

#240

Това е безумно ненужно!
Спрете да усложнявате и без това усложненото минаване през процеса на проектиране, одобряване и получаване на УВЕ!

Тинка Стоилова (2026-01-05)

#242

не одобрявам това решение

Стела Банкова (2026-01-05)

#248

Споделям изложените възражения!

Радка Евтимова (2026-01-05)

#249

Сегашният вариант е достатъчно ефективен

Кристина Петкова (2026-01-05)

#250

Считам, че КАБ трябва да бъде изразител и защитник на интересите на колегията, а не причинител на излишно администриране.

Светлин Димитров (2026-01-05)

#253

Това изискване за издаване на УППП е незаконно. Ясно и точно са описани какви са критериите за правоспособност и те никъде не включват такова изискване. Това е своеобразно своеволно "дописване на закона"

Георги Цапков (2026-01-05)

#257

Защото увеличава времето за изпълнение на проектантския процес а вложеното време не придава добавена стойнист за всички страни.
Идеята за прозрачността е разумна, но по-лесно ще е, на края на годината проектантите да подават декларация за издадени обекти с лиценза за текущата година. Трудът който проектанта евентуално би положил ще
е значително по-облекчен.

Дарко Миланов (2026-01-05)

#263

Не съм съгласна с новия формат на удостоверенията,незаконосъобразен,затормозяващ административно и безсмислен по съдържание

Светлана Черкезова (2026-01-05)

#265

Подписвам,защото,няма причина да се рапечатва удостоверение за ППП за всеки проект, и да се увеличава излишната бумащина,при положение ,че се поддържа актуален регистър.

Велина Бъчварова (2026-01-05)

#286

не съм съгласен с промените

Марин Неделчев (2026-01-05)

#300

Липса на компетентност на органа, взел решението.
Липса на публичност и прозрачност.
Непропорционално и неясно администриране на професионалната дейност.
Риск за договорна и търговска информация.

Радосвета Папанова (2026-01-05)

#308

Подкрепям възражението! Намирам промените в удостоверенията ни за необосновани, поднесени без необходимото предварително обсъждане сред професионалната общност.

Магдалина Василева (2026-01-05)

#310

КАБ не е НАП

Ана Димчева (2026-01-05)

#311

Вместо опростяване и улесняване, това допълнително ще ни затрудни

Невена Гашарова (2026-01-05)

#322

Смятам, че предложението не допринася с нищо, а само усложнява и без това напълно безсмислена бумащина.

Райна Димитрова (2026-01-05)

#327

Не съм съгласен с въвеждането на на тази форма.

Тодор Байрактаров (2026-01-05)

#328

Подкрепям петицията.

Снежанка Петкова (2026-01-05)

#335

Поредното безумие, което ни затруднява! Информацията, която се изисква, е безумна!

Десислава Ардалиева (2026-01-05)

#344

Съгласно петицията.

Елка Ганчева (2026-01-05)

#351

Подкрепям петицията!

Милена Коджейкова (2026-01-05)

#355

Не съм съгласна с промените

Яна Данаилова (2026-01-05)

#363

Изразявам възражение срещу въведеното изискване за вписване на договор и име на конкретен обект към удостоверенията за проектантска правоспособност!

петър ЧЕРНИНКОВ (2026-01-05)

#379

Защото подобна недомислица е срам за Колегията.

Ася Касабова (2026-01-05)

#388

Промените, които усложняват работата на проектантите не са желани.

Петя Александрова (2026-01-05)

#396

Съм съгласен с възражението. Осве всичко казано има един техн. проблем-точно когато трябва да се предава проект, сайта примерно няма да работи, няма да има интернет или др. тех. проблем, който може да доведе до просрочване на задължения по договорите.

Константин Косев (2026-01-05)

#398

Не съм съгласна !

Лилия Спасова (2026-01-05)

#400

Съгласен съм изцяло с изложените съображения във възражението.Категорично не приемам изискуемият нелигитимен режим на управителният съвет.

Божидар Георгиев (2026-01-05)



Платена реклама

Peticiq.com ще рекламира тази петиция пред 3000 души.

Научете повече...