Връщане на работа на учителя Ангел Грънчаров
Гост |
/ #22018-03-06 19:23Здравей, Ангеле, Приятелю, Здравейте Съмишленици, Подкрепям подписката-искане за прекратяване на преследванията и наказанията на Ангел Грънчаров и съпругата му и възстановяването му на длъжността „учител по философия“, а на съпругата му - предоставяне на възможност да продължи учителската си работа. Верен на своите убеждения, основани на филисофска концепция, определяща непреклонна преданност на идеите за свобода на личността и съответна същностна промяна в образованието, Ангел влиза в противоречие с правилата на социума, с нормите на изграждане, организиране и функциониране на настоящата образователна система. Утвърдената нормативна база на образованието и МОН оправдава управленско поведение на директорите, каквото е това на директорката на Ангел Грънчаров и директорите от Пловдив. НО, това „оправдано“ управленско поведение, има своите различни, конкретни измерения в различните типологии на директорите т.е. то е в пряка зависимост от гносеологическата, аксиологическата, психологическата, интелектуалната, моралната, прогностичната, прогресивната и т.н. нагласа, ориентация и дълбочина на съзнанието, мисленето и активност на съответния дириктор, подчинена на стремеж към успех /на всяка цена или при определена цена/. Специфичната подреденост на тези качества определя различието в отношението към желана или нежелана публечност на вътрешноучилищния живот. Различието в тази подреденост на качества у стария и новия директор се откроява в отношението, страха и реализацията на формулата „Той прави публечно достояние всичко ставащо в училището“. Старият директор не се притеснява от реализацията на подобна формула, защото няма от какво да се притеснява и естествено не се стига до нейното осъществяване и Ангел не е враг. При новия директор спецификата на тази подреденост е друга и наличието, а още повече реализацията на тази формула е жизнено важна и неприемлива, поради което този, който прави публично достояние негативни вътрешноучилищни факти става враг. Затова Ангел става враг. От изявите и изявленията на директорката на Ангел разбирам, че не мога да се надявам да ме разбере. Убеден съм, че същата директорка и другите ортодокси в образованието ще действа най-малкото уважително към Ангел и другите като него, ако нормативната база определя, одобрява, награждава и изисква от нея да внедрява методи, принципи и механизми на свободното образование, да утвърждава общуване между учители, директори, ученици, родители основано на свободното взаимодействие между субектите в училище, подчинени на непринуденото развитие на способностите на децата и разгръщане на техните таланти. Много от учителите не желаят, а вероятно и не могат да разберат коренното различие на свободното образование от нашето настоящо масово образоване и се чувстват добре в своето „свободно“ битие на училището и самодоволно са готови да смачкат всеки, който не мисли като тях. Причините за съществуването на тази непрогресивна нормативната база са много и още дълги години борещите се за адекватна на съвремието ни същностна промяна в образованието ще страдат, така както страда Ангел и неговото семейство. Съчки в огъня на това страдание хвърлят не само ортодоксалните директори, учители, родители, но и тези, които в друга по-свободна училищна и учебна среда биха се спрели и противопоставили. Безнадеждността за същностна промяна в образованието е определена и от липсата на гражданско съзнание за тази промяна, а структурите на гражданското общество /НПО-та/ са ориентирали своята идейна платформа и дейност към палиативни промени или към прикрити меркантилни цели. Нямаме избор – НПО – та са далече от борбата за същностна промяна в образованието и затова не подкрепят Ангел и го отхвърлят: езикът му бил остър, принципите му били неподходящи за установените правила и изисквания, невъздържан и рязък бил в критиката на другите, бива критика на образованието, но чак пък толкова. А нима е възможно езикът да е благ, принципите да са конюнктурни, а критиката да бъде въздържана и милозлива, когато бъдещето на България е обречено на неграмотност, безперспективност, немотия и несвобода, когато образованието е вклещено в командноадминистративни принципи и правила. Образованието ще се ориентира към своята същностна промяна и респ. учители като Ангел ще бъдат добре приети, когато мисленето в така несбъдналото се гражданско общество, мисленето в българския парламент и правителство постигне мисленето във Финландия и други европейски страни. До постигането на този тип мислене, на първо време ще бъде полезно да бъдат нормативно осигурени възможности за внедряването на иновативни идеи от отделни учители /като Ангел/, които имат съответно убеждение и желание за осъществяването им в образователната практика. И нещо за троловете и пишещите със злоба, ненавист, с много удивителни и др.п.: Ако искат да участват смислено в дебатите, да отговарят на характеристиките на достойния учител /директор/, на достойния човек, нека да знаят, че мотивите за поведението на Ангел Грънчаров, за неговата непреклонна борба не са основани на някакви първични нужди или неспособности, а тъкмо обратното. Неговата борба е предпоставена от задълбочено философско осмисляне на човешката същност и предназначение /в измеренията на съвременния български учител/. ЩЕ НАМЕРИТЕ СЪЩЕСТВЕНИТЕ ПРЕДПОСТАВКИ В МИСЛЕНЕТО И МОТИВИТЕ НА АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ ПРИ-ВНИМАТЕЛНО ПРОЧИТАНЕ НА НЕГОВИТЕ КНИГИ ЗА ФИЛОСОФИЯТА, ФИЛОСОФИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО. Ангеле, Приятелю, Борбата ти за свобода в образованието е смислена и ориентирана към бъдещето. Подкрепям те!!! Райчо Радев |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Импийчмънт на Румен Радев
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
ПЕТИЦИЯ В ПОДКРЕПА НА ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК КАТО КУЛТУРНО-ИСТОРИЧЕСКИ ОБЕКТ С ОБРАЗОВАТЕЛНО-ПОЗНАВАТЕЛНА СТОЙНОСТ ОТ НАЦИОНАЛНО ЗНАЧЕНИЕ
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
НЕЗАБАВНА ОСТАВКА НА НАТАЛИЯ КИСЕЛОВА
3668 Създадено: 2025-06-02
Петиция за достойно заплащане на медицински работници
1415 Създадено: 2025-05-30
Петиция за прекратяване дейността на партия „Възраждане“
899 Създадено: 2025-06-04
ПЕТИЦИЯ за правата на работещите в детските градини на Република България
2903 Създадено: 2025-05-21
Йоана Богомилова беше дете, не статистика – НЕ на престъпната тишина в МБАЛ Шумен!
584 Създадено: 2025-06-02
Да спасим една българска майка да не бъде екстрадирана в САЩ
987 Създадено: 2025-05-28
Закони за чиста енергия без сеч на гори и унищожение на ценни земи
3034 Създадено: 2025-05-20
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
3486 Създадено: 2020-12-21
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ ОТНОСНО ВЪВЕЖДАНЕТО НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2026 Г.
2175 Създадено: 2025-05-10
Петиция за изграждане на околовръстен път на Кърджали
502 Създадено: 2025-05-27
Петиция за задължително присъствие на квалифицирано медицинско лице в дискотеките
4536 Създадено: 2025-05-26
ПЕТИЦИЯ ПРОТИВ връчването на присъдената Голямата Славейкова награда за лирика за 2025 г.
251 Създадено: 2025-06-04
За запазване на домовете в село Плана.
458 Създадено: 2025-05-26
ПЕТИЦИЯ Да спасим дърветата на Габрово!
138 Създадено: 2025-06-04
За разследване антибългарската дейност на Христо Грозев
105 Създадено: 2025-06-01
Петиция за забрана управлението на електрически тротинетки, е-мотори, мотопеди, АТВ и е-колела от лица под 18 години
1635 Създадено: 2025-05-05
Подписка за ОТСТРАНЯВАНЕТО на Румен Радев от поста Президент на РБългария
9623 Създадено: 2022-08-10
Подписка за спешни мерки срещу агресивното поведение на Аделина в Сапарева баня!
79 Създадено: 2025-06-05
Петиция за справедлива организация на червената зона в КвАРТал
73 Създадено: 2025-06-04
Бъдеще за децата и лица с увреждания
582 Създадено: 2025-05-12