НЕ на забраната на "споделено пътуване"

В.

/ #10 Пълни глупости.

2016-04-19 12:09

Първо министъра иска да се забранят сайтовете за организацията на тези пътувания, не самите пътувания.

Второ петицията е представена все едно ви се отнема правото да се возите в автомобили, а всъщност забраната е за бизнеса върху това.

Трето: Цената на автобусния превоз е по-висока заради фактора, че обществената поръчка е договорена на такава цена, и че автобуса ще се движи без значение дали пътниците са 1 или 40.

Четвърто: В примерите за цена на пътуване, повечто хора смятат само прекия разход за гориво, но никой не смята цените на застроховки, винетки, ремонти на автомобила, амортизация или стойността на самият автомобил. Реалната цена на автомобилният превоз може да е доста по-висока ако се взимат тези неща предвид.

Пето: Често нелицензирани превозвачи се възползват от тези сайтове да предлагат транспортни услуги на черно. Т.е. извършват транспортна дейност, без да заплащат съответните данъци и такси или да декларира тези доходи - това е предпоставка за нелоялна конкуренция и също е незаконна дейност.

Шесто: Сравнението за замърсяването: един автобус с 45 човека, замърсява по-малко от 15 коли. Сравнението е изкривено само от страната от която е изгодно на 'петицията'.

Като цяло е много трудно да се направи разграничение между правилно и неправилно в тази ситуация.

От една страна всички искат да могат да пътуват възможно най-евтино, но и всички искат да могат да пътуват безопасно и да им е гарантирано, че ще стигнат там за където са тръгнали.

Представете си, че сайтовете за споделено пътуване станат толкова големи, че 90% от хората започнат да ги използват - мислите си 'ей супер, ще пътувам евтино', да ама то е евтино, защото хората които ви превозват работят нерегламентирано и не плащат данъци и не отговарят пред никой и не ги инспектират - от това страда Вашата сигурност (надеждност на автомобила, адекватност на шофьора, ами ако е изнасилвач или убиец или просто пияница?). Допълнително автобусните линии се закриват, защото не са рентабилни, и тук вече избора ви си отива - имате възможността да изберете между това да ходите с личен автомобил (ако има такъв) или да се молите да има някой с когото да 'споделите' пътуването и да поверите сигурността си в ръцете на напълно непознат без никакво удостоверение за него, който може и да ви поиска в пъти повече пари. Ами ако няма и такъв? Ще се молите да е имало автобус или друг обществено регламентиран транспорт.

 

Като цяло разбирам, каква е идеята на министъра и тя е, че споделеното пътуване не трябва да става бизнес. Ако имате приятел/познат, който пътува във вашата посока - супер, но да си платите на някой да ви закара до някъде вече е бизнес, нерегламентиран при това.