На децата ни не им трябват областни центрове и директори!


Гост

#76

2015-02-10 13:28

 

 
гост

#77 Re:

2015-02-10 14:10

#25: учител -  

 За какво разположение става въпрос "учител"? Та понякога на ресурсния учител не му остава време сам да отиде да тоалетната, не учениците си да води! Неговото работно време е 6 астрономични часа, но нали знаете, че в него влиза и тичането поне до 3-4 училища и детски градини?! И по колко часа реална работа се полага на един ученик, като групата в последните години на един ресурсен учител  рядко пада под 15-16 ученици?!!! 

 
гост

#78 Re:

2015-02-10 14:24

#36: Мафия -  

 Питам се , защо това НПО, наречено НАРУ, носи това име??? Та неговото ръководство не са учители, а директори! Членовете на  контролно-ревизионната му комисия също са директори! Та кого обслужва то? Директори или учители? А ЗНАЕТЕ ЛИ КАК СЕ УЧРЕДИ ТО! Директорите на Ресурсните центрове си избраха по няколко послушни и безгръбначни специалисти, натовариха ги на служебните микробуси, платиха им командировъчни и под строй ги заведоха на учредителното събрание.

 

Гост

#79 Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-10 14:37

#65: - Re: Re: ангажирана  

 Напразно вините ресурсните учители за т.н. агресия. Знам, че над 90 процента от тях желаят да излязат от системата на РЦ, но пишат във форумите и къде ли не, не по собстено желание. Познавам директори на РЦ, които нареждат на подчинените си какво и къде  да пишат, стриктно следят дали и какво са написали.А знаете ли как се събират подписките в защита на РЦ? По пощата си ресурсните специалисти получават разчертан списък, нарежда им се да го копират колкото се може в повече еземпляра, после директорът на РЦ събира подписанте списъци и стриктно отмята кой какво е предал. А някой да посмее да не предаде списъци!

 

Гост

#80 Re:

2015-02-11 11:30

#72: -  

 В същност истината е, че Рес. центрове са абсолютно ненужни-и под формата на сегашния си статут, и в ролята на координатори! Какво ще координират- те сега не са в състояние да се справят, откъде- накъде ще се намесват в работат на училищата? Втори Регионален Инспекторат ли ще изхранваме?! За тези 8-9 год. се нагледахме на мръсните им номера, конфронтации /както е посочено в пост №72/ и създаване на интриги м/у рес. уч-ли, директори на уч-ща и родители! Време е да се сложи край на този безподобно манипулативен маниер на управление и на съществуването на РЦ под каквато и да е форма!!!!


Гост

#81 Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-11 11:41

#79: - Re: Re: Re: ангажирана  

 Свидетели сме на това, виждали сме и въпросните списъци, но повярвайте- НЕ ВСЕКИ  ги подписва!!! Всеки има право да изразява свободно своето мнение, няма сила, която може да ни отнеме тази свобода- не и когато сме УБЕДНИ, че тези институции  НЕ РАБОТЯТ!!!


Гост

#82 Re: Re:

2015-02-11 11:59

#78: гост - Re:  

 Абсолютно  вярно! Всички членове на тази асоциация и на ревизионната комисия са директори!! Апропо, наистина гръмката абревиатура  НАРУ, в същността си трябва да е НАДРЦ- национална асоция на директ. на РЦ! И проследявайки докрай пост №78, да попитам: За какви други цели, освен за нуждите на директорите и персионала, се ползват служебните микробуси? Не бяха ли закупени за нуждите на децата със СОП, за превозването им до уч.заведения, или пък за комичните и провеждани "про форма" екипни комисии в областния град?!


Гост

#83 Re: Re:

2015-02-11 12:25

#78: гост - Re:  

 Ами то в тези РЦ , освен "послушни и безгръбначни специалисти", други НЯМА!!! Грешка-има, но по- добре да ги няма- това са клюкарите, доносниците, подмазвачите...все хора, които не могат да се докажат с професионални качества и по тази причина са мн.удобни за директорите, които им се "отблагодаряват" подобаващо....И на работа да не ходят им е позволено, и по- високо заплащане им се "полага"....все пак и директорът разчита именно на тези хора, различно мислещите и можещите се наричат с други определения- конфликтни! Което, впрочем, в по- малка или в по- голяма степен, се отнася и за другите уч. заведения. Така че с приемането на промените в Закона, не трябва да се подминават и тези много важни за добрата работа вътреучилищни отношения, касаещи както колегиалните, така и отношенията директор- учители.... Все пак директорите да не забравят, че постът, кийто заемат, не е професия- те също са учители!!!


Гост

#84 Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-11 15:42

#81: - Re: Re: Re: Re: ангажирана  

 Поварвайте и на мен! Страхът от крайния изход от ситуацията с РЦ кара повечето от специалистите да се съобразяват със заповедите на директорите си. Те  са убедени и желаят да се назначават от директорите на училищата, в които работят, но страхът от глада е по-страшен от това свободно да изразят волята си. И когато се действа с полицейски методи, за каква свобода става дума ? Някои директори следяха поименно кой е подписал петицията в защита на РЦ и принуждаваха подчинените си да го правят.

 
Ресурсен учител

#85 Re: Против Петицията

2015-02-11 17:39

#1: - Против Петицията 

 Аз им вярвам, защото работих в един такъв център, в него групите са от по 10 деца, пръснати по селата, а колегите в града не насмогват с по 26-33 деца, с които трябва да се работи индивидуално.. кое по-точно е невярно в информацията?! Вероятно точната бройка на ресурсните колеги, защото има перманентно заболели, които ги замества някой, или майки в майчинство, които също някой трябва да замени.. изобщо как не Ви е срам да оспорвате очевиден факт, че за нито една група в този център няма достатъчно кадри, които да работят с нея пълноценно и ежедневно?!


Гост

#86 Re: Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-11 17:49

#84: - Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана  

 Дойдохме и до ключовата дума- СТРАХ от директора! Защото за всички участници във форумите- и в подкрепа на петицията, и против нея, вече стана ясно, че целта на цялата врява, която се вдигна, не е нито в интерес и защита на децата, нито на родителите, нито на рес. уч-ли, а единствено и само в интерес на К.Дамянов и останалите  директори на РЦ! И докато съществува този страх от директорите и полицейските им методи на управление, НИКАКВИ проектозакони и закони НЕ МОГАТ да бъдат действащи в полза на някой друг, освен на директорите! И в отговор на риторичния въпрос на г-жа Дамянова:" Защо е необходимо въвеждане мандатност на директорите?"- ЕТО ЗАЩО!!! Повярвайте и вие- докато на тази длъжност се гледа като на "доживотна"-дали ще съществуват, или няма да съществуват РЦ, няма НИКАКВО значение! Директори има  във всяко друго уч-ще, и те ще са тези, които ще решават дали да има, или не, рес. уч-ли. И ако тези директори знаят, че са назначени за 4 год., а не до пенсия- повярвайте, няма и да посмеят да се намесват във вашето лично решение и право на избор!!! И в този ред на мисли- вместо да си губим времето да се "надвикваме" кой директор да взема решения вместо нас- дали този на РЦ, или на ОУ, нека да насочим енергията и съвместните си усилия за НАСТОЯВАНЕ за въвеждане  на МАНДАТ НА ДИРЕКТОРИТЕ! Колкото по- кратък- толкова по- добре, защото САМО тогава те наистина ще работят, за да се ДОКАЖАТ- едва ТОГАВА те ще работят преди всичко за децата, родителите, учителите....и на последно място- за личните си интереси и "нечистоплътни" амбиции!!!


Гост

#87 Re: Re: Re:

2015-02-11 17:58

#82: - Re: Re:  

 Забележка: "персИонала" да се чете "персонала"- неволна грешка, моля за извинение!

Ресурсен учител

#88 Re: Re: Re:

2015-02-11 18:07

#83: - Re: Re:  

 Съжалявам, че колегите в тези центрове се оставят да ги манипулира ръководството им.. когато подхванаха петицията, им казах, че са манипулирани и няма да загубят работното си място с разтурването на областното звено, но знаете ли, защо не работят по проекта Включващо обучение? Защото там договорите са все срочни - само по тази причина, те оставят училището, в което са започнали проекта, и се връщат в центъра.. това не са будители, а фурнаджийски лопати за мен - да ме извинят колегите, но щяха ли да го направят, ако знаеха, че проектът продължава? Вероятно щяха да продължат с него работата си в училището, в което са я започнали.. стига вече с тоя страх за утрешния ден! Светът се е погрижил за всеки от нас, когато сме му позволили да го стори, и никой от нас не е умрял от глад, нито детето му е умряло гладно - препитание винаги се намира за тези, които го търсят, и винаги е достатъчно, за да задоволи нуждите им от такова.. тук нещата са принципни и опират до манталитета на днешния учител.. на все по-малко хора им дреме какви са потребностите на останалите хора, почти всеки живее с идеята, че точно той трябва да получава от другите, че има нещо, което не му е дадено, а му принадлежи.. сякаш хората забравиха, че първо трябва да дадат, за да получат.. отдавна няма справедливост, отдавна скромността не е ценност, а дори на места се счита за липса на развитие, защото не си се похвалил с нещо, значи не работиш и не правиш нищо.. сякаш всеки си е затворил очите за това, което вършат другите, и смята, че само той има значение за общото благо.. той е точно толкова незначителен, колкото са и останалите около него за това общо благо, но Егото му е пораснало и си е придало важното значение.. искам да ви съобщя нещо страхотно: проектът Включващо обучение се превръща в държавна политика с новия законопроект.. а на противниците му искам да напомня, че дължат много на обществото със забавянето на тази политика в родното образование.. нямате идея какви условия са създадени в тези кабинети и с каква мотивация учениците със СОП идват на училище, с какво нетърпение ме чакат, да ги потърся за пореден час, нямате идея какви резултати постигат за 3-4 месеца.. колегите извън проекта само могат да мечтаят за тях с посещение на ресурсен учител 2-3 пъти в седмицата за по няколко часа, а от останалите специалисти 2 пъти в годината - в началото и в края й.. не им приляга на колегите в ресурсните центрове да обвиняват инициаторите на петицията в лъжливи данни за броя на децата и на специалистите, защото те много добре знаят с колко деца работят и за какво им стига времето и какви са им потребностите на тези деца.. неприлично е да се хващат точно за бройката, когато не насмогват с контингента си и пишат в докладите си, че Ангел е ученичка, защото огромната бройка изисква в документацията да се работи с универсализирани текстове и по метода копи пейст.. ето там се губи личността на децата и така се губят и постиженията им.. няма кой да забележи, че този човек е научил да събира и изважда с преминаване до 1000, че друг се е научил да чете - тези неща не се отбелязват, защото няма време да се отчетат постиженията на всеки.. сроковете са кратки, а групата е голяма или е пръсната в няколко населени места..


Гост

#89 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-11 18:23

#86: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана  

 Абсолютно вярно! Само МАНДАТНОСТ на директорите може да прекъсне болните амбиции на някои да ръководят дори и личния живот на подчинените си.

 

Гост

#90 Re: Re: Re: Re:

2015-02-11 19:11

#88: Ресурсен учител - Re: Re: Re:  

  Ето това е! Браво на тази рес. учителка- мечта за всяко дете и лъч на надежда у измъчените родители! На тях не им е нужна информация  от сорта" Ангел е ученичка",  Петя- ученик, или нечия констатация, че скромността не е ценност, а липса на развитие и в същото време да се насърчава некадърното, но бързо адаптивно обкръжение на директорите! За тях наистина е ВАЖНО това, че детето се е научило да чете, да пресмята до 1000 и да се чувства РАВНОПРАВНО и можещо с останалите деца от класа! Информация, каквато  специалистите от РЦ не могат да дадат на принципа "копи-пейст", породен от невъзможността пълноценно да се опознаят индивидуалните особености, потребности и наличен потенциал на 12-15 деца, пръснати в няколко уч-ща в различни населени места!!! ДЕРЗАЙТЕ, ПОДКРЕПЯМЕ ВИ! По тези и по ред други причини- КАТЕГОРИЧНО ПРОТИВ РЦ! Още по- малко- в ролята на КООРДИНАТОРИ! ТА ТЕ СЕБЕ СИ НЕ МОГАТ да координират- хаосът, който създадоха, с години няма да може да се оправи!!!

Ресурсен учител

#91 Re: Re:

2015-02-11 19:20

#77: гост - Re:  

 обясни им го на колегите! виж каква подкрепа са си набавили.. http://www.peticiq.com/forum/120411/start/100#124


Гост

#92 Re:

2015-02-11 19:37

#68: Баща -  

 Хубаво е, че ги познавате, ама май за вас"гроздете е кисело"?! А вашата жена дали е задоволена, ако въобще имате такава? Да, задоволена, ама не от вас!!!!

 

Гост

#93 Re: Re: Re:

2015-02-11 20:03

#91: Ресурсен учител - Re: Re:  

 Много внимателно я изчетох в същност, и много активно изложих мотивите си "против". В резултат на което не получих абсолютно никакъв отговор на поставените си въпроси, зададени на ваша колежка с "множество дипломи с магистърска степен".... Единственото нещо, което запомних от несекващата й логорея  в защита на РЦ беше, че"ставала в тъмни зори, за да отиде на работа"! Че кой работещ човек отива на работа по пладне?! А, и друго получих, но под нивото ми е да го каментирам дори- истерични реакции на една фанатизирана майка, чиито брътвежи и обидни определения дори не изчетох докрай. Трябваше по- рано да се появите, че да им затворите устите- аз наистина не съм запозната толкова детайлно, колкото вас! ;))

учтив

#94 Re: Re: Re: Re:

2015-02-12 10:39

#88: Ресурсен учител - Re: Re: Re:  

 Съжалявам КОЛЕГА, но явно и Вашето его е на високо ниво! Не и3пуснахте да се похвалите!!!


Гост

#95

2015-02-12 18:33

За съжаление все още бетонните глави са на ключови места в нещастната ни Родина!!!!!!!!!!
майка

#96

2015-02-20 04:56

Напълно съм съгласна с петициата. Към момента системата за ресурсно подпомагане е крайно неефективна. Имам дъщеричка на почти 4 години със симптоматична епилепсия и говорни проблеми, от една година преобърнах света да открия специалист, който да работи с детето, но усилията ми останаха абсолютно напразни. От закрила на детето ми казват още е много малка трябва да навърши 5, същото и от детската градина, работи се с деца над 5 години още е малка може да "отпуши". Е незнам как се очаква спонтанно да "отпуши" дете с мозъчна увреда в единия говорен център. Е бога ми не виждам, как дете на 5 години със сериозни говорни проблеми или невербално, ще се справи с материала от прдучилищното обучение, като тези проблеми ще се задълбочат и прехвърлят и в училище и практически детето с години няма да може да получава адекватно образувание равносилно на това което получават неговите връстници. Детето посещава масова детска градина, където естествено не получава никаква допълнителна подкрепа, което ме принуди да си намеря логопед на частно за да се работи с детето.

Да не ми е необходим ресурсен център, след като практически услугите които се предлагат от него са безкрайно закъснели.

специалист

#97 Re:

2015-02-20 20:32

#96: майка -  

    С детенцето трябва да работи и ресурсен учител,  паралелно с логопед, като ролята на логопеда е водеща в случая. И това трябва да започне още в детската градина- нещо, което големите "капацитети" в тази област не разбраха, или не искат да разберат. Рес. центрове, в този им вид, не помагат с нищо на децата, нуждаещи се от индивидуална работа с един или друг специалист. При толкова голям брой деца в група, колкото да се опитват да докажат своята ефективност, могат да залъжат само странични хора, които нямат пряка връзка и наблюдения за качеството на  работата на специалистите в тези звена. С децата трябва да се работи ежедневно, по час- два на ден, а не за цялата седмица! Едва тогава може да се говори за някаква ефективност и резултати- всичко останало е едно абсолютно скудоумие! Как може така да "премятат" детето насам- натам, никой ли досега не е работил с него? Дори и неефективни, няма ли рес.уч-ли и логопеди във вашето населено място, та плащате  за частен логопед, при положение, че държавата дава заплати на специалисти за това? Наистина недоумявам- що за безхаберие?!"Услугите", които предлагат Рес. центрове защо са закъснели, при условие, че съществуват вече 9 год.? Макар че, уверявам ви, дори и да сте имали възможност да ползвате техните "услуги" по- рано, едва ли щяхте да получите очакваните от вас резултати. Като казвам това, казвам го като специалист, който наистина ИСКА да вижда резултатите от своя труд, но при съществуващия сега модел на централизация, това просто НЯМА как да се случи- по- горе посочих причините. Искрено се надявам още през следващата уч. год. този модел да бъде разбит, защото всеки ден работа по тази схема е загубен ден за децата, а отлагането на действието на нов закон с година-две, за някои деца ще бъде необратимо късно!

разочарована

#98 Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-21 11:32

#79: - Re: Re: Re: ангажирана  

 Под жестоките удари на специалистите от РЦ, тази безумна подписка пристигна и в училището, в което аз работя. И въпреки нежеланието ми да я подпиша, тичането ми наляво и надясно след подписката и стоенето като оса на главата на учителите, за да обяснявам защо аз няма да я подпиша, успяха да съберат няколко подписа, които се оказаха явно крайно недостатъчни и бях обвинена в агресивно поведение. По-късно колеги ми споделиха, че са ме подкрепили в подписката (ПОДКРЕПИЛИ СА МЕН) - представете си как са събрани подписите и как е обяснено на тези хора за какво иде реч в нея. Толкова съм възмутена, но и още повече надъхана да продължавам да се боря срещу безумиците им!!! 


Гост

#99 Re: Re: Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-21 16:06

#98: разочарована - Re: Re: Re: Re: ангажирана  

    Точно това казвам- всички, които работят в системата, са наясно с методите, натиска, принудата- както искате, така наречете заплашителната "акция", подета не за защита интересите на децата, родителите, или специалистите в РЦ! Тази агресивна пропаганда, подета от К.Дамянов и подобни нему- т.е всички директори, е в полза  и финансов интерес единствено и само на тях- на НИКОГО ДРУГИГО! Нека въпросният много разбиращ спецификата на работа К.Дамянов и множеството други директори на тези звена публично да обявят КОЛКО ГОДИНИ  са работили в тази сфера, преди да заемат тези длъжности? С 1-2 год. практическа работа как успяха да станат директори и да се опитват да вменяват на обществото твърдението колко са ефективни, когато очевидните резултати сочат обратното? От изнесените на показ  дипломи на К.Дамянов /в другия форум/ става ясно, че постфактум се е сдобил с множество такива, но забележете колко год. е работил именно с деца със СОП, преди да стане директор на РЦ в Ст. Загора! А известен ли е парадоксът, че в дълбоката провинция някои директори нямаха дори необходимия педагогич. стаж за заемане на тази длъжност, да не говорим за липсата на специалност за работа с деца със СОП....И ние трябва да се подчиняваме точно на тези хора- без опит, без знания, без елементарни познания за МНОГО специфичната работа и педагогически подход към децата и да се подписваме  в защита на техните интереси?! Никога!!! Вас са нарекли агресивна, други- конфликтни, трети са подложени на психически тормоз....кой ПОЗВОЛЯВА това?! Докога директорите ще се държат като феодали с подчинените си?! И понеже всеки знае отговора, но не всеки се осмелява да го изрече гласно, аз ще го напиша- докато длъжността им не стане мандатна, което е споделено и в няколко поста по- горе. Много груба грешка, относно отлагането приемане на закон за мандат на директорите- както се вижда, състоянието на уч-щата, грамотността на уч-те /че и на много учители/, е в плачевно с-яние. И може да не е единствената, но една много важна причина е слабата работа на директорите и безнаказаност за липсата на мотивация за работа- те знаят и демонстрират факта, че са НЕПОКЛАТИМИ И НЕСМЕНЯЕМИ!!!

специален педагог

#100 Re:

2015-02-22 08:20

#96: майка -  

    Ха-ха, да се "отпуши"?! Какво да се "отпуши"и покакъв начин да стане това от самосебе си според недопустимо непрофесионалното мнение на "специалистите", пасивно чакащи "отпушването"?! Какви специалисти работят и в "Закрила на детето", че си позволяват да го обричат на мълчаливо присъствие до 5-годишна възраст, в кой учебник прочетоха това абсурдно твърдение?! Боже, пази ни от такива "специалисти"! Наистина нямам думи!!!