Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!
Гост |
#2512015-01-06 12:29Тестолинейката от Ч.бряг до Оряхово беше "влакчето" на моето детство.Слизахме на гаричката на с.Бреница и бях в прегръдките на баба.Гарата бе като къщичка от прикзките - мъничка ,беличка, със зелени тисове отпред.Чакалнята бе цялата от дърво с лъскав прозорец за касата... Сега там зее порутена постройка, грозно и самотно е.Релсите отдавна са отнесени, стои само насипът. Не бива да допускаме да изчезне последната в България теснолинейка - любимо влакче от детството на десетки българи.Дерзайте! |
Гост |
#2522015-01-06 12:46Няма смисъл от коментар.Ние сме царе на разрушаването.Дано тази петиция успее.Тези които искат да я закрият никога не са пътували по тази дестинация и не знаят изобщо какво правят.Само отчитат дейност.От такива трябва да се отървеме колкото се може по-скоро |
Гост |
#2532015-01-06 13:43Да спасим последната българска теснолинейка от закриване! |
Железопътен Чудодеец |
#2542015-01-06 14:24Едва ли БДЖ ще спаси сама линията и подвижния състав на Дековилката или пък държавният бюджет ще може да поема за дълго финансовите загуби от нейната експлоатацията. Не съм убеден и в това, че Брюксел и ЕС ще се заемат да спасяват това техническо културно наследство, предвид приоритетите в опазване, поддръжка и съхраняване на подобни обекти. Това което държавата може да направи, ако има правното основание, политическата воля и здравия разум и още не е късно, е да възложи монополното право за превоз на пътници и товари по отсечката единствено на Теснолинейката. Което в пряк текст значи, да не дава или отнеме лицензите на транспортните фирми, превозващи пътници и товари по дестинацията. Дали обаче такива мерки ще напълнят товарните и пътническите вагони и съответно касата и ще се осигурява безопастността, техническото обновяване, хигиената, обслужването и пр, след като районът обезлюдява и стопанската дейност затихва? Естествено е, ако на Линията, въпреки че тя носи загуби, й се възложи социалната задача да поддържа дори и с минимална екплоатация живота на местното население и бизнеса му, само в случай, че те нямат друга транспортна възможност. Туристите и любителите на природата едва ли ще могат да бъдат стопанският фактор. Мили приятели и защитници на културното наследство, не чакайте някой друг да се заеме със спасяването на Теснолинейката. В Германия същият проблем съществува отдавна и се решава, като се основават дружества с нестопанска (идеална ) цел за поддръжка и експлоатация на доброволно основание от правоспособно обучени жепейци, доброволни членове, внасящи членски внос и дарителската дейност от масата любители и защитници. И всички ползващите линията си плащат билета или товарителницата. Те основават и музеи на открито или в старите жп- или гарови халета, където се издирват, съхраняват, реставрират и експонират тези технически чудеса срещу входна такса ... На глухите коловози на Гара Банско от години на открито ръждястват локомотиви и вагони, с историческа стойност... Ето тук ви давам няколко примера: http://www.localbahnverein.de/ http://www.achertaeler-eisenbahnverein.de/
|
Гост |
#2552015-01-06 14:25Кристиан, поздравление за работата! Не забравяй, че е важно, освен да са пълни вагоните, да има и достатъчно продадени билети и карти за влаковете. Имаме историческия опит от теснолинейката Червен бряг - Оряхово. Ето какво е написал един човек в един форум за нея: |
Железопътен Чудодеец |
#2562015-01-06 14:34 |
Гост |
#257 Re:2015-01-06 14:36 Железопътен Чудодеец много си прав, но за разлика от Германия, в България железопътния транспорт не е нещо престижно, нито има достатъчно последователи...Тук се ценят бели мерцедеси, силикони и препълнени маси. |
Железопътен Чудодеец |
#2582015-01-06 14:36 |
Гост |
#2592015-01-06 14:40Само К Р Е Т Е Н може да закрие теснолинейката. Лошото е че от 1944г. насам те преобладават в управлението на България. |
Железопътен Чудодеец |
#2602015-01-06 14:41 |
Железопътен Чудодеец |
#2612015-01-06 14:43 |
Железопътен Чудодеец |
#262 Re: Re:2015-01-06 14:51Свободният гражданин и общество сами избират в каква държава искат да живеят и поставят приоритетите. Не са малко държавите в близката или далечната история, които са изчезнали поради погрешно взети решения и неопазена културна памет. |
Гост |
#2632015-01-06 15:04Като дете съм пътувал често с тази теснолинейка,било е преди повече от 35г.Още си спомням как бавно се гушеше м-у скалите и тунелите.Да пътуваш сред тази величествена природа е нещо неописуемо.За последните 25г. само се руши и продава всичко под зоркото око, знание и разрешение на управляващите .Жалко е ако е всичко отиде за скрап, а парите в някой министерски или депутатски джоб.Нека спрем унищожението на малкото вече останало и направено с много труд и любов от нашите баби и дядовци. |
Гост |
#2642015-01-06 15:50Здравейте, аз съм Анета Груйчева търговско-икономическия съветник на България в посолството в Берн, Швейцария. Попаднах на Вашата петиция за спасяване на теснолинейката Септември- Добринище и бих желала да Ви информирам, че по инициатива на Посолството на България в Швейцария в края на 2013г. бе установен контакт между нашето министерство на транспорта и БДЖ и Zentralbahn AG, една от регионалните швейцарски железници, работеща на територията на Кантон Люцерн, Кантон характеризиращ се със своята туристическа атрактивност на територията на който се намират също теснолинейни железници, ползвани за пътнически, товаро-превозни и туристически цели. |
Гост |
#2652015-01-06 16:24Поздравления за благородното начинание. Дерзайте и успех! |
Гост |
#2662015-01-06 18:08Бихте ли били по-конкретни! |
Гост |
#2672015-01-06 19:09Дано се сыхрани, колко история изтрихме, останахме и без минало вече, а без него сме нищо. |
Гост |
#2682015-01-06 19:43 С любов към родния край подписвам с ръка на сърцето! |
Гост |
#2692015-01-06 20:57Освен атрактивна, теснолинейката е изключително важна за местното родопско население от Велинград, Якоруда, Белица, Разлог, Банско, Добринище и всички села, разположени по баири и чукари в непроходимите Родопи и Рила, защото повечето населени места нямат друг превоз, особено през зимата. Хората, които не са пътували да го направят. Гледките са уникални! Пък и все пак ще преминете покрай най-високата жп гара на Балканския полуостров - гара Аврамово. А пък от там каква е гледката... Просто идете и вижте! Заслужава си! |
Гост |
#2702015-01-06 22:21Абсолютно подкрепям всичко, казано от инициатора на петицията! |
Гост |
#2712015-01-06 22:32това е наистина уникално и необходимо за хората от тези области съоръжение, а за туристите от цял свят е неповторима атракция |
Гост |
#2722015-01-06 23:07Какво да кажа,просто не погубвайте всичко хубаво в тази страна! |
Гост |
#2732015-01-07 08:07Царе сме на разрушенията....Имахме построена една къща.....Верно поостаряла,поолющена,но стоеше стабилно във времето.....Вместо да я огледаме,освежиме,пребоядисаме ние позволихме да ни я разрушат до основи..........Там сега зее една дупка,която се пълни с вода от сълзите на стопаните на тази къща......Дали някога ще спрат мъките на българския народ...... |
Гост |
#2742015-01-07 08:26Подкрепям тази подписка като гражданин , любител на природата и бивш локомотивен машинист. |
Гост |
#2752015-01-07 08:54Скъпи приятели,това е нещо уникално като съоръжение и като емоция!Нека да го съхраним и модернизираме за децата ни,техните деца и техните деца.Повярвайте те ще ни бъдат благодарни и ще се гордеят с тази уникална теснолинейка! |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
ПЕТИЦИЯ В ПОДКРЕПА НА ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК КАТО КУЛТУРНО-ИСТОРИЧЕСКИ ОБЕКТ С ОБРАЗОВАТЕЛНО-ПОЗНАВАТЕЛНА СТОЙНОСТ ОТ НАЦИОНАЛНО ЗНАЧЕНИЕ
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Призив за спиране на незаконно изграждане на огромен фотоволтаичен парк и защита на околната среда в община Сухиндол
1729 Създадено: 2025-04-29
В подкрепа на въвеждането на Религия-Християнство-Православие като редовен предмет в българските училища.
11673 Създадено: 2025-02-13
БЕЗ СТРАХ ОТ КУЧЕТА-УБИЙЦИ В БАНСКО/NO FEAR OF KILLER DOGS IN BANSKO
911 Създадено: 2025-05-02
ПЕТИЦИЯ В ПОДКРЕПА НА ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК КАТО КУЛТУРНО-ИСТОРИЧЕСКИ ОБЕКТ С ОБРАЗОВАТЕЛНО-ПОЗНАВАТЕЛНА СТОЙНОСТ ОТ НАЦИОНАЛНО ЗНАЧЕНИЕ
700 Създадено: 2025-05-08
Защита на светския характер в българското образование
363 Създадено: 2025-05-07
За превръщане на сградата на Руското консулство във Варна в Културен дом
908 Създадено: 2025-04-30
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
975 Създадено: 2025-04-08
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
778 Създадено: 2025-04-10
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
8543 Създадено: 2025-02-08
За съхраняване на брега на „Варненско – Белославско езеро“ в обхвата на с. Страшимирово
141 Създадено: 2025-05-04
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
1639 Създадено: 2015-10-22
Петиция срещу строежа на две нови сгради пред блок 61 в кв. „Запад-3“, Търговище
123 Създадено: 2025-05-05
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
203055 Създадено: 2025-03-14
Петиция за забрана управлението на електрически тротинетки, е-мотори, мотопеди, АТВ и е-колела от лица под 18 години
93 Създадено: 2025-05-05
Промяна на 45-минутните часове
174 Създадено: 2025-04-09
В ПОДКРЕПА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ФИНАНСИРАНЕ НА ПОНЕ 100 ДНИ В КРАЯ НА ЖИВОТА -100 ДНИ ПАЛИАТИВНИ ГРИЖИ - 100 ДНИ ДОСТОЙНСТВО.
474 Създадено: 2025-03-17
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
880 Създадено: 2025-04-14
В защита на бъдещето на българския футбол
60 Създадено: 2025-05-04
Не! На задължителното споделено родителство
1929 Създадено: 2025-03-05
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
1005 Създадено: 2025-04-01