Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#251

2015-01-06 13:29

Тестолинейката от Ч.бряг до Оряхово беше "влакчето" на моето детство.Слизахме на гаричката на с.Бреница и бях в прегръдките на баба.Гарата бе като къщичка от прикзките - мъничка ,беличка, със зелени тисове отпред.Чакалнята бе цялата от дърво с лъскав прозорец за касата...
Сега там зее порутена постройка, грозно и самотно е.Релсите отдавна са отнесени, стои само насипът.
Не бива да допускаме да изчезне последната в България теснолинейка - любимо влакче от детството на десетки българи.Дерзайте!

Гост

#252

2015-01-06 13:46

Няма смисъл от коментар.Ние сме царе на разрушаването.Дано тази петиция успее.Тези които искат да я закрият никога не са пътували по тази дестинация и не знаят изобщо какво правят.Само отчитат дейност.От такива трябва да се отървеме колкото се може по-скоро

Гост

#253

2015-01-06 14:43

Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!
Железопътен Чудодеец

#254

2015-01-06 15:24

Едва ли БДЖ ще спаси сама линията и подвижния състав на Дековилката или пък държавният бюджет ще може да поема за дълго финансовите загуби от нейната експлоатацията. Не съм убеден и в това, че Брюксел и ЕС ще се заемат да спасяват това техническо културно наследство, предвид приоритетите в опазване, поддръжка и съхраняване на подобни обекти. Това което държавата може да направи, ако има правното основание, политическата воля и здравия разум и още не е късно, е да възложи монополното право за превоз на пътници и товари по отсечката единствено на Теснолинейката. Което в пряк текст значи, да не дава или отнеме лицензите на транспортните фирми, превозващи пътници и товари по дестинацията. Дали обаче такива мерки ще напълнят товарните и пътническите вагони и съответно касата и ще се осигурява безопастността, техническото обновяване, хигиената, обслужването и пр, след като районът обезлюдява и стопанската дейност затихва? Естествено е, ако на Линията, въпреки че тя носи загуби, й се възложи социалната задача да поддържа дори и с минимална екплоатация живота на местното население и бизнеса му, само в случай, че те нямат друга транспортна възможност. Туристите и любителите на природата едва ли ще могат да бъдат стопанският фактор. Мили приятели и защитници на културното наследство, не чакайте някой друг да се заеме със спасяването на Теснолинейката. В Германия същият проблем съществува отдавна и се решава, като се основават дружества с нестопанска (идеална ) цел за поддръжка и експлоатация на доброволно основание от правоспособно обучени жепейци, доброволни членове, внасящи членски внос и дарителската дейност от масата любители и защитници. И всички ползващите линията си плащат билета или товарителницата. Те основават и музеи на открито или в старите жп- или гарови халета, където се издирват, съхраняват, реставрират и експонират тези технически чудеса срещу входна такса ... На глухите коловози на Гара Банско от години на открито ръждястват локомотиви и вагони, с историческа стойност... Ето тук ви давам няколко примера:

http://www.localbahnverein.de/

http://www.achertaeler-eisenbahnverein.de/

 


Гост

#255

2015-01-06 15:25

Кристиан, поздравление за работата! Не забравяй, че е важно, освен да са пълни вагоните, да има и достатъчно продадени билети и карти за влаковете. Имаме историческия опит от теснолинейката Червен бряг - Оряхово. Ето какво е написал един човек в един форум за нея:

"Безплатен обяд няма - накрая си го плащаш. Най простия пример за това (от битието на БДЖ) е северната теснолинейка: - Бай Ганьо кондуктора минава на режим "карти и монети", Бай Ганьо от гаровия персонал вижда че по перона има много хора, но никой не купува билети, Бай Ганьо в кабината на машината къде вижда, къде дочува това онова - обаче никой не му дреме. Бай Ганьо пътника е доволен - плаща 50% от стойността на билета и не мисли. В един момент обаче БДЖ започва да гълта вода и трябва да се хвърля нещо зад борда - опа - има теснолинейка, дето по всички документи вози 5 човека на курс, а гълта субсидии... Я да понамалим малко гарите - опа, половината Бай Ганьо-вци от гаровия персонал - на борсата и се чудят що стана така.... Я и половината кондуктори навънка - пак рев, оле майко какво стана, тук таме някой по предвидлив е "плащал наем" на началника и остава до края. Опа, накрая цялата теснолинейка "аут". Тогава и Бай Ганьо пътника остава найгран - всичките спестени пари от влака - му ги взема маршруткаджията. Общото между всички Бай Ганьовци е че така и не могат да осъзнаят коя е истинската причина да са със слонски к*р в задника и псуват държавата, демокрацията, извънземните..."


Гост

#257 Re:

2015-01-06 15:36

#254: Железопътен Чудодеец -  

 Железопътен Чудодеец много си прав, но за разлика от Германия, в България железопътния транспорт не е нещо престижно, нито има достатъчно последователи...Тук се ценят бели мерцедеси, силикони и препълнени маси.


Гост

#259

2015-01-06 15:40

Само К Р Е Т Е Н може да закрие теснолинейката. Лошото е че от 1944г. насам те преобладават в управлението на България.
Железопътен Чудодеец

#262 Re: Re:

2015-01-06 15:51

#257: - Re:  

Свободният гражданин и общество сами избират в каква държава искат да живеят и поставят приоритетите.  Не са малко държавите в близката или далечната история, които са изчезнали поради погрешно взети решения и неопазена културна памет.


Гост

#263

2015-01-06 16:04

Като дете съм пътувал често с тази теснолинейка,било е преди повече от 35г.Още си спомням как бавно се гушеше м-у скалите и тунелите.Да пътуваш сред тази величествена природа е нещо неописуемо.За последните 25г. само се руши и продава всичко под зоркото око, знание и разрешение на управляващите .Жалко е ако е всичко отиде за скрап, а парите в някой министерски или депутатски джоб.Нека спрем унищожението на малкото вече останало и направено с много труд и любов от нашите баби и дядовци.

Гост

#264

2015-01-06 16:50

Здравейте, аз съм Анета Груйчева търговско-икономическия съветник на България в посолството в Берн, Швейцария. Попаднах на Вашата петиция за спасяване на теснолинейката Септември- Добринище и бих желала да Ви информирам, че по инициатива на Посолството на България в Швейцария в  края на 2013г. бе установен контакт между нашето министерство на транспорта и БДЖ и  Zentralbahn AG, една от регионалните швейцарски железници, работеща на територията на Кантон Люцерн, Кантон характеризиращ се със своята туристическа атрактивност на територията на който се намират също теснолинейни железници, ползвани за пътнически, товаро-превозни и туристически цели.
Замисълът  на установения контакт бе българската страна да ползва добър опит и практика именно във възстановяването и развитието на теснолинейката Септември-Добринище и то в посока не само като важен транспортен участък, но и  като туристическа дестинация и да се развие една цялостна концепция за икономическото развитие на този регион.
През 2014г. бяха вече осъществени посещения на българска делегация в Швейцария както и на делегация на Zentralbahn AG, водена лично от изпълнителния директор на дружеството в България.Швейцарската делегация пътува с теснолинейката Септември- Добринище, посети и Банско, където бяха проведени разговори с кмета на града и кметове на други населени места от региона както и с представители на местния туристически бизнес, който би следвало активно да се включи и участва в една такава инициатива.
Към момента има заявена готовност и от новите ръководство на БДЖ и на Министерство на транспорта, работата по осъществяване на един такъв проект, със съдействие на швейцарската страна, да продължи и да се реализира по швейцарски модел.


Гост

#265

2015-01-06 17:24

Поздравления за благородното начинание. Дерзайте и успех!

Гост

#266

2015-01-06 19:08

Бихте ли били по-конкретни!
Каква е реалната опасност от закриване?
Кой и с какво я заплашва?
С какво помага тази петиция, какъв е пътят ѝ, какво е развитието и съответно последствията от нея? Бих искала да зная повече подробности по реалната работа по въпроса. Разнасянето на лъжи и спекулации от уста на уста не би застрашило цяла теснолинейка, освен в случай, че разбунтувани люде не вдигнат противозаконно теснолинейката под ръководството на овчар Петко от Добринище например, понеже им е прегазила 5 овце.
Това звучи гръмко, но не достатъчно сериозно:
..."всеки ден тя е под опасност от закриване. Спекулации и лъжи по адрес на Родопската теснолинейка се разнасят от уста на уста. Малката линия е смятана за ненужна, демоде и за пореден път е в опаност да бъде закрита, демонтирана и затрита от картата на България след близо век!"


Гост

#267

2015-01-06 20:09

Дано се сыхрани, колко история изтрихме, останахме и без минало вече, а без него сме нищо.


Гост

#268

2015-01-06 20:43

С любов към родния край подписвам с ръка на сърцето!

Гост

#269

2015-01-06 21:57

Освен атрактивна, теснолинейката е изключително важна за местното родопско население от Велинград, Якоруда, Белица, Разлог, Банско, Добринище и всички села, разположени по баири и чукари в непроходимите Родопи и Рила, защото повечето населени места нямат друг превоз, особено през зимата. Хората, които не са пътували да го направят. Гледките са уникални! Пък и все пак ще преминете покрай най-високата жп гара на Балканския полуостров - гара Аврамово. А пък от там каква е гледката... Просто идете и вижте! Заслужава си!


Гост

#270

2015-01-06 23:21

Абсолютно подкрепям всичко, казано от инициатора на петицията!

Гост

#271

2015-01-06 23:32

това е наистина уникално и необходимо за хората от тези области съоръжение, а за туристите от цял свят е неповторима атракция

Гост

#272

2015-01-07 00:07

Какво да кажа,просто не погубвайте всичко хубаво в тази страна!

Гост

#273

2015-01-07 09:07

Царе сме на разрушенията....Имахме построена една къща.....Верно поостаряла,поолющена,но стоеше стабилно във времето.....Вместо да я огледаме,освежиме,пребоядисаме ние позволихме да ни я разрушат до основи..........Там сега зее една дупка,която се пълни с вода от сълзите на стопаните на тази къща......Дали някога ще спрат мъките на българския народ......

Гост

#274

2015-01-07 09:26

Подкрепям тази подписка като гражданин , любител на природата и бивш локомотивен машинист.

Гост

#275

2015-01-07 09:54

Скъпи приятели,това е нещо уникално като съоръжение и като емоция!Нека да го съхраним и модернизираме за децата ни,техните деца и техните деца.Повярвайте те ще ни бъдат благодарни и ще се гордеят с тази уникална теснолинейка!