onze regering moet de hoge energieprijzen stoppen

Waarde eerste ministers Alexeander De Croo en ministers Zuhal Demir, Tinne Van Der Straeten, Alain Maron en minister Philippe Henry

Dit is een petitie, waarin  we uw dringende aandacht vragen voor de onaanvaardbare energiekosten, terwijl er maatschappijen zijn die subsidies krijgen en  nog eens  met enorme winsten gaan lopen.  De mensen zijn wanhopige, terwijl zonnepaneel- en windmolenparken gesubsidieerd worden, dat kan toch niet meer. Als deze regeringen hier niets aan doen is dit schuldig verzuim.

De transitie van de energie kost de mensen te veel geld. Als u niet in staat bent als regering voor de mensen te zorgen, welk nut heeft een regering dan nog. Wij vragen u  het volk te beschermen tegen de enorme winsten die geboekt worden op hun  kap. Voor velen is dit onbetaalbaar. De mensen weten zelfs niet welk rekening er op hen afkomt.

Een regering moet een wet kunnen stemmen die het toestaat die enorme winsten af te romen en de rechtbanken de macht geven, om bij conflicten tussen staat en die bedrijven , steeds het algemeen belang voorrang te verlenen. Desnoods moeten contracten tussen staat en bedrijven opnieuw onderhandeld worden, door bekwame onafhankelijk mensen die het algemeen belang dienen.

Vele mensen zitten met huizen die onvoldoende geïsoleerd zijn. Ze zijn niet alleen onbekwaam die isolatie te betalen, vooral de mensen die huren , maar ook onbekwaam om toezicht te houden op degelijk werk . Dat isoleerwerk zou volledig door de overheid kunnen georganiseerd en gecontroleerd worden, mits een kleine vergoeding? De isolatiekosten zullen nog meer gesubsidieerd moeten worden. Meer isolatie is de beste energie besparing die er is, en het is nog goed voor het klimaat.

De energiekost is het voor iedereen te zwaar, ook voor winkels, de horeca, de bakker, de boer. In de warenhuizen stijgen de prijzen dus ook de voeding kost meer. Stop met aan partijpolitiek te doen. De verantwoordelijkheid ligt niet aan de een of andere partij, of aan Europa maar bij deze regering. Het is tijd, wees verstandig en regeer ten dienste van de mensen.

С подписването си упълномощавам Michel Stallaert gepensioneerd, да предаде информацията, която предоставям в този формуляр, на лицата, които имат правомощия по този въпрос.

Няма да показваме публично вашия имейл адрес в онлайн среда.