Против удължаване на учебната година от МОН

Quoted post

Реформатор

#39

2015-11-21 20:01

Госпожо Трайчева,

 

Аргументите, изложени в петицията, са толкова глупави и несъстоятелни, че никой не би ги взел насериозно.

Подред:

1. В България има установена дългогодишна успешна традиция за начало и край на учебната година.

"Традицията" е установена след 1СВ, когато правителството на Стамболийски решава да включи учениците в прибирането на реколтата. Днес, 2015 г., учениците вече не участват вприбирането на реколтата, така че нищо не налага те да започват учената си година толкова късно.

2. В направена справка за ваканциите в други европейски страни е видно, че броят на дните за междусрочни, коледни и пролетни ваканции, както и неучебните дни свързани с религиозни празници, е много по-голям в сравнение с България, т.е. изравнява се с лятната ваканция у нас.

Лъжете и спекулирате. В проекта за удъжаване на учебната година става дума за увеличаване на учебните седмици, а не на учебните часове. И Summa summarum в *другите европески страни* се учи повече време, отколкото у нас.

3. Две седмици удължаване няма да решат проблема със забравянето на материала, нито социализирането на децата, които са 8,5 месеца в годината в клас.

Това е авторова измислица и няма нищо общо с идеята на реформата.

4. Ранният час на започване на учебни занятия, целодневното и двусменно обучение компенсират по-ранното завършване на годината.

Това е откровена глупост - децата от една степен не учат двусменно; двусменно учат децата от разичните степени. И 8 сутринта НЕ Е ранен час за започване на учебни занятия.; не и за учениците, а за мързеливи родители може и да е.

5. Училището не е социална услуга. Функцията му е да предоставя образование, не да решава проблемите на претоварените работещи родители и да се превръща в Забавачка.

Училището предоставя образователна услуга посредством учебен процес, който има и възпитателни функции. А увеличаването на учебните седмици няма за цел да разтоварва работещи родители.

6. Обгрижването и възпитанието на децата е задължение на родителите. В тази възраст подрастващите трябва да прекарват повече време в семейна среда.

Както вече казах, учеилището има и възпитатерна функция, така че възпитанието НЕ Е здължение само на родителите. А, ако искате *подрастващите* да прекарват повече време в семейна среда, тогава родителите не трябва да работят, а основно да се занимават с възпитание на отрочетата си 

7. Материалната база на българското училище е амортизирана и остаряла. Децата са принудени да пребивават целодневно в сградата на училището без елементарни условия за отдих и игра. Заради липсата на хигиена в ужасяващите училищни тоалетни са принудени по цял ден да се стискат, което води до здравословни проблеми.

Материалната база се подобрява непрекъснато и е предмет на друг образователен стандарт. Интересно ми е, когато този проблем съвсем се оправи, дали ще е все още аргумент срещу увеличаване на учените седмици.

8. Удължаването на дните, в които учениците ще бъдат принудени да носят тежките раници ще увеличи броя на децата с гръбначни изкривявания и ще задълбочи проблемите на подрастващите с установени такива.

Откровено, това са глупости на търкалета.

9. Ще се увеличи агресията сред учениците. Те са претоварени, изтощени и изнервени, принудени да пребивават целодневно в сградата на училището. Наблъскани са като сардели по 35 броя в занималня. Децата масово посещават училище с нежелание!

Това също е малоумен аргумент, на който може да се отговори в същия стил: ако е вярно твърдението, че учениците са наблъскани като сардели по 35 бр. в консерва (пардон, паралелка) в продължение на 33-35 учебни седмици (колкото е досегашната учебна година), тогава две-три седмици повече едва ли ще им се отразят фатално.

10. Удължаването на учебната година ще формира повече разходи за издръжка на училищата, тъй като персонала следва да работи повече време, ще се увеличат разходите за заплати, битови и други консумативи.

Това е ЛЪЖА и НЕ Е вярно. Разходите за заплати няма да се променят.

11. Ще доведе до промяна в планирането на годишните отпуски на родителите, много от които използват именно месеците юни и септември, заради по-евтините цени и невъзможност да си позволят почивка в активния сезон.

Както сте написали по-горе в т. 6 -  Училището не е социална услуга. Функцията му е да предоставя образование, не да решава проблемите на претоварените работещи родители и да се превръща в Забавачка. В този смисъл училището също не може да се съобразява с годишните отпуски на родителите, а трябва да е обратното.

12. Учителите ще бъдат ограничени във времето за ползване на полагаемия си годишен отпуск, което неминуемо ще доведе до изплащане на обезщетения за неизползван годишен отпуск или до загубата на дни за платен отпуск.

Това НЕ Е вярно. Никакви обезщетения няма да има и учителите имат достатъчно време да ползват полагаемия годишен отпуск.

13. Лятото в България е горещо. Сградите не са климатически пригодени. Учениците от горен курс едва издържат.

Предложете тогава децата в тропиците и около Екватора изобщо да не учат. :-)

 

Отговори


Гост

#40 Re:

2015-11-21 20:50:37

#39: Реформатор -  

Глупави и несъстоятелни са аргументите за тези, които четат и мислят. Ама подписалите явно не са от тях – те само пишат. 

Тишо

#41 Re:

2015-11-21 21:45:37

#39: Реформатор -  

 Що не се пректъстиш на "Нихилиста"? Човече, запознат си с учебната система ПРЕДИ 40 години. Размислите ти за училището и учениците лъхат на нафталин. 

Честно казано всичко дето си го написал е дъвкане на локуми и наблягане на думи като глупости и не е верно, ама всичкото дето си го наредил са кухавелски приказки. 

Айде смучи си сливите за запека. И ти и госпожата дето ти припява ама я е страх да си излезе с името. Мнение нямате. Само искате да сте наабарот.