Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#276

2015-01-07 09:56

Въобще не зная на кого му е хрумнало в главата да закрива тази линия позната от десетилетия на българи и чужденци, като нещо, което не се среща по света често. Гордост е и факта, че минава през най-красивите райони на Родината ни, че свързва Горнотракийската низина с Рила и Пирин и долината на Места, че на нея е и най-високата балканска гара! Незабавна оставка на министъра на транспорта и Правителството, ако това се случи!!!

Гост

#277

2015-01-07 10:16

В Швейцария теснолинейката е атракция и голямо преживяване...Нашата е единствена и уникална!Да я запазим!!!

Гост

#278

2015-01-07 11:41

Съотечественици, подкрепете петицията, за да съхраним малкото хубави и полезни неща в България!

Гост

#279

2015-01-07 12:12

Не е правилно според мен да се оставят толкова хора без алтернативен превоз, а и в същото време да се закрие този маршрут, който е обявен за забележителност.

Гост

#280

2015-01-07 13:31

Защо трябва всичко красиво и родно да го унищожим и да си запълним страната с грозни многоетажни сгради, както стана с Банско и около Разлог и на морето. То че управниците ни са прости селяци и са расли в грозота и за тях "моловете" и стъклените сгради са най-хубави е ясно, ама няма ли да се намери поне един интелигентен човек на който да му трепне сърцето за такива красоти като тази теснолинейка, като природата около нея. Ако това е в бяла държава хората пари ще вадят от тази атракция, а ние разправяме, че е губеща. простотия....

Гост

#281

2015-01-07 14:10

Пътувал съм няколкократно с теснолинейката и винаги съм се наслаждавал на спиращите дъха гледки, а и познавам основните обекти по маршрута и осъзнавам огромното историческо и икономическо значение на тази железница, особено за вътрешния и международен туризъм в настоящето.
Нека запазим това уникално съоръжение и за следяащите поколения!

Гост

#282

2015-01-07 14:19

Против съм не само за спирането на теснолинейката,а и за спирането на толкова много влакове в цялата страна,но кой го е грижа за бедните българи???
любимец 12+1

#283 Re: Re:

2015-01-07 16:44

#8: - Re:  

 Прав си за тази малка но красива жп линия' Но това орязване на влакове ще обхване май 'цяла България'Много пречи това "БДЖ",на на определени икономически кръгове' До като него съсипят и унищожат ' няма да спрат' Успех на железничарите и пътниците' Ако има влак има проблем' Ако няма влак няма проблем'

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2015-01-07 17:42



Гост

#285

2015-01-07 18:17

Защо само във нашата държава непрекъснато се заграбва или руши.Защо вместо да печелим от миналото (имам предвид -туристически туризъм)ние винаги губим.И без това почти нищо не остана за ограбване или заграбване.Хора и Вие високопоставени Люде.Спрете се.Нека поне една малка частица от миналото Ни да остане.Тази теснолинейка е
уникална и тя отразява Българското .Благодаря Ви предварително.

Гост

#286

2015-01-07 19:33

Само БОЛЕН МОЗЪК може да помисли да закрие тази железница!Тя може да бъде страхотна туристическа атракция.И ще бъде МНОГО ПЕЧЕЛИВША!!! Толкова ли са глупави германците,че си поддържат такива железници?
Защо туриста,който е дошъл да се забавлява да не премине по тази очарователна дестинация? Нима ще я сполети съдбата на теснолинейката за Рилски манастир? До кога ще се подкрепя разрухата? А може би се подготвя път за частните автобуси ??? СПРЕТЕ! ПОМИСЛЕТЕ! НЕ УНИЩОЖАВАЙТЕ ИЗГРАДЕНОТО !!
Галя

#287

2015-01-07 20:23

Подкрепям петицията! В последните 25 години в нашата страна много лесно се закрива, руши и продава! След години обаче, едва ли ще бъде възможно да се възстановят загубените по този недомислен начин ценности (материални и духовни)! Вероятно много от тях ще останат само спомени от снимките. Ето защо трябва да се обединим и да се борим с тези безумия!

американеца

#288

2015-01-07 20:27

Тази линия един ден може да се използва за туристическа атракция.Веднъж затвори ли се въстановяването е невъзможно.


Гост

#289

2015-01-07 21:10

Подкрепям идеята за петицията,дано има положителен резултат.

Гост

#290 НА ТЪМНО , ЗА ТРИ ДНИ, ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННО

2015-01-07 21:57

СРЕЩУ АНТИНАРОДНАТА СДЕЛКА С ХРАМ-ПАМЕТНИКА"АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ"

http://www.peticiq.com/al_nevski

 

 


Гост

#291

2015-01-08 03:18

Червен бряг- оряхово беше закрита отдавна и релси вече няма дори трасето е заличено. Беше със същите технически параметри но уви замина си.

Гост

#292

2015-01-08 07:33

Теснолинейката трябва да продължи да работи.

Гост

#293

2015-01-08 08:50

Теснолинейката няма да бъде закрита. Тя е туристическа атракция, каквато има и в Щвейцарските Алпи. Разумността ще надделее!
Да бъде България привлекателното място за отдих спокоен и възторжен от красотата на нашата страна!
geologia

#294

2015-01-08 09:53

През октомври 2014 за пореден път пътувах по тази линия. Уникална природна красота, интересни геоложки дадености. Наскоро по една от немските телевизии предаваха документален филм за жп пътешествие в България. Туристите минаха и по този маршрут и се даде интервю с момчето, което чрез писма до всички български институции е спасило от окончателно закриване тази линия. Трябва да продържи да функционира теснолинейната жп линия Септември - Велинград - важна част от туристическата и транспортна инфраструктура в България.

заедно сме по-силни

#295

2015-01-08 11:02

Подкрепям, за да могат и бъдещите поколения да се насладят на красотите по тези кътчета на България!


Гост

#296

2015-01-08 11:18

Подобна теснолинейка има и в Сърбия. Много посещавана и печеливша. Това съоръжение може да бъде много доходно за всички ако се запази е се обнови като атракция за туристи и съответно като транспорт за всички.

Гост

#297

2015-01-08 13:07

Закриването на теснолинейката /760мм/ е престъпление от най-висок ранг. То е характерно за некомпетентните, за непознаващите миналото и бъдещето на нашето регионално развитие, за хората, лишени от патриотичното чувство, задължително за управление на национално равнище.
Тази линия е проектирана с цел да свърже басейна на Марица, басейна на Места и Беломорието. По този начин ще осигури равнопоставеност между долините на Струма и Места. След договора от Ньои басейнът на Места е изолиран ив крайна сметка вече е на прага на обезлюдаването. Туризмът на Банско е "прах в очите" и не може да спре изчезването на населението от Разлижката котловина, от гоцеделчевското долинно разширение. Отвореният с много мъка "път към Драма" е шосейна връзка от най-нисък ранг и с нейната пропусквателна способност има локално значение. Чакам правителството, което ще разбере, че сме задължени да довършим започнатото от нашите земи и при новите условия /чланство в НАТО и в ЕС / да извоюваме от "нашите гръцки приятели" замисленото продължание на железницата до беломорския бряг. Едва тогава долината на Места и особено Гоцеделчевско ще станат привлекателни за инвестиции. Дотогава в Огняново ще "палим червените фенери" за уикенда в очакване на говорещите български "гърци", от които да припечелим някое евро...При интерес мога да дам подробности. Оставам с уважение, проф.д-р Веселин Бояджиев, СУ"Св.Кл.Охридски,географ.

Гост

#298

2015-01-08 14:46

да запазим българското!

Гост

#299 БДЖ да спре да премахва ЖП маршрути и да спира влакове

2015-01-08 18:04

Макар и нечовешки остаряла, инфраструктурата на железниците е от огромно значение за много места в провинцията, където няма достъпен транспорт и хората нямат средства за личен автомобил. От няколко години живея в село на 35 километра извън София и съм свидетел как всеки ден хора чак от Враца и Мездра пътуват с влак до София, за да си изкарват насъщния. Маршрутът на теснолинейката също е в регион, където има много хора, неможещи да си позволят друг транспорт до училище, месторабота или общинска администрация. Да не говорим за туристическата стойност на маршрута и самата теснолинейка.

В развития свят ЖП транспорта е с огромен приоритет и се счита за транспорта на бъдещето. Дано управляващите да не допуснат идиотската грешка да съсипят ЖП-то в България.


Гост

#300

2015-01-08 19:30

Надявам се по скоро да спрем да рушим !!!