ЗА безопасна учебна среда! ЗА правата на преподавателите! ЗА право на избор на учители, деца и родители с хронични заболявания между присъствено и ДО обучение

Коментари

#404

Подкрепям правото за безопасно обучение на децата, които като граждани на държавата имат и права - да са живи и здрави. Подкрепям и правото на живот на техните рискови роднини.

(Сифия, 2020-08-20)

#405

Подписвам се, защото моето мнение съвпада със съдържанието на петицията.

(Плевен, 2020-08-20)

#409

Считам, че COVID-19 е сериозно заболяване.

(Търговище, 2020-08-20)

#424

Звучи много разумно с адекватно поставени предложения! Чета много по тази тема и следя какво се прави в другите държави. Тук виждам добре обмислени предложения. Дано се превърнат в реалност. Като бивш учител и родител с радост бих се отказала от работа, която поставя в риск семейството ми заради нежеланието на отделни индивиди да проявят елементарна съобразителност. Това, което се случва днес не е новост. Нито носенето на маските е. Да бъдем разумни. Ако не за да запазим себе си, то поне за да запазим другите.

(Варна, 2020-08-21)

#425

При световна пандемия и неовладяна епидемиологична обстнавка в страната, при предлагани мерки, които очевидно са недостатъчни и неефективни и които няма да се спазват се нарушава основното право на учителите и учениците на безопасни условия на труд и обучение. И не само това - застрашен е техния живот и този на семействата им. Проявете разум и подкрепете правото на избор на учители, родители и деца между присъствено и онлайн обучение. И нека да е ясно: Не страха ни води, а разумът и данните за това ново и нелечимо за момента заболяване. Проявете разбиране и емпатия към всички, които са в риск. Не ги обричайте, а им дайте възможност за дистанционно обучение. Това по никакъв начин няма да засегне, навреди или попречи на останалите, които не споделят това виждане.

(София, 2020-08-21)

#427

ЗАРАДИ ПРАВОТО НА ИНДИВИДУАЛЕН ИЗБОР ЗА ДЕЦА, РОДИТЕЛИ И ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТ РИСКОВИ ГРУПИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ МЕЖДУ ПРИСЪСТВЕНО И ОНЛАЙН ОБУЧЕНИЕ В УСЛОВИЯТА НА КОВИД-19

(София, 2020-08-21)

#430

Подписвам, защото имам съпруг с диабет, с ампутирани крака, много заболявания и мога да го заразя. Не вярвам на съвест и отговорност от страна на ученици и родители.Вирусът е с нас и не бива да го подценяваме. Носенето на маски, въпреки неудобството ще предпази учениците, техните родители, нас и близките ни от заразяване.

(Пловдив, 2020-08-21)

#439

Трябва да има избор за детето ми! Здравето не може да бъде излагано на риск! Детето ми е с алергии, които понижават имунитета драстично.

(Пловдив, 2020-08-21)

#449

Подписвам се защото не искам носенето на маски, защото държейки този парцал на устата си цял ден ние сме много по склонни към заразяване. Искам свободен достъп за всички ученици до учебните заведения и да не ни стресират с глупостите си около КОВИД. Нека всеки да се пази, но да не става масово налагане на нещо което вместо да те предпази може да те разруши повече.

(Варна, 2020-08-22)

#450

Поддържам изцяло исканията в петицията!

(Първомай, 2020-08-22)

#453

Подкрепям напълно правото на здраве и живот без принудителни зарази, болести и страдания в името на парите.

(Чирпан, 2020-08-22)

#468

Подкрепям петицията!!!

(София, 2020-08-23)

#471

Подкрепям петицията

(Стара Загора, 2020-08-23)

#478

Подписвам се защото моята майка е учител с имунологично заболяване и с наближаването старта на новата учебна година, със неяснотите, които произхождат от нея, все повече се страхувам за здравето на мама, която няма имунитет, заради имуносупресорите и естествено защото влизам в положение на всички останали учители и деца, които с риск за живота и здравето си ще прекрачат прага на класните стаи, нека ги защитим, нека ги запазим, нека заедно като общество се преборим за тези, хора! Не вярвайте във вируса, ако искате, това е въпрос на ваш избор, но не ми отнемайте правото на мой личен избор!

(Пловдив, 2020-08-23)

#480

Възрастна съм и с хронични заболявания.

(Свищов, 2020-08-23)

#486

Здравето е важно за мен!!!

(Плевен, 2020-08-23)

#491

Съм с хронично заболяване

(Свиленград, 2020-08-23)

#496

Е разумно!

(Варна, 2020-08-24)

#497

Подписвам, защото сме свидетели на животозастрашаваща глупост

(София, 2020-08-24)

#498

И аз като учител в среден курс настоявам учителите да бъдат максимално защитени от заразяване с Ковид 19 ,тъй като всички ние влизайки в различен клас всеки час сме подложени на голям риск!

(София, 2020-08-24)

#500

Не вярвам, че така наречените мерки, предложени от МОН, ще бъдат достатъчни и ще се спазват от учениците, а дори и от някои от учителите. Не вярвам на МОН, че е в състояние да осигури безопасна и здравословна среда за учениците и учителите с хронични заболявания. Смятам, че МОН просто ни прежалва като "сухи съчки".

(Сливен, 2020-08-24)

#505

Аз съм логопед с бронхиална астмата и проблеми на щитовидната жлеза и се страхувам за оцеляването си при среща с вируса. Мисля,че е застрашен дори животът на моите колеги, както на всички деца и трудности ще има и при стеща с вируса на децата със СОП. Моят кабинет се посещава от ученици от различни класове и с различни проблеми и заболявания. Използваме много и различни дидактични материали. Всичко това според мен ще бъде предпоставка за разпространение на Ковид заразата.
Наблюдавам, че хората са безотговорни! Лично аз дишам трудно, поради моите проблеми с маска, но я нося; спазвам дистанция; не се возя в градския транспорт, но не всички разбират необходимостта от това,че е водещо за всички хора в тази пандемия. Ще бъде нелепо да се заразиш...дори и с взетите мерки...и да не знаеш дали ще можеш да бъдеш отново с хората, които обичаш. Или да загубиш колега, дете....

(София, 2020-08-24)

#507

Подписвам, защото съм част от тази среда и познавам условията в училище.

(Стара Загора, 2020-08-24)

#510

Смятам, че това е безопастно

(Велико Търново, 2020-08-25)

#511

Колкото и да се говори, че с Ковид 19 се спекулира много, вирусът съществува. И децата с хронични заболявания като бронхиална астма, например също не са рядкост в Пловдив (наблюдения). За тези деца, някои пазени грижливо от родителите си, рискът е огромен. Защото ако при едни вирусът протича тихо и безсимптомно на първо време, за децата с хронични заболявания се развива главоломно. Всеки има право на избор как да се обучават децата му - да поемат риска с отворени класни стаи или онлайн.

(Пловдив, 2020-08-25)

#520

Считам, че така е правилно

(София, 2020-08-26)

#523

Решението на МОН е абсолютно неадекватно и изключително опасно за здравето на много хора и дечица. Но щом се опитват да хвърлят всички на кучетата, явно е вярно, че целта на този боен вирус, от незнам коя точно военна лаборатория е геноцид над човечеството/трета световна хибридна война може би/.
Хора мислете с главите си и не се поддавайте на пропагандата на прогнилите медии и експерти-калинки и социолози например като Райчо и Кънчо подкупени с милиони. Ту здравните министри казваха коя майка ще прежали детето си при 10 заболели, ту сега при стотици, нямало опасност. Ами отворени 41 училища в Берлин и пролетта в Израел доказаха, че опасността от огнища и стотици заразени се сбъдна!

(Варна, 2020-08-26)

#527

Подписвам, защото съм с хронично заболяване и смятам, че учебната среда е рискова.

(Кубрат, 2020-08-26)

#536

проявявам здрав разум

(София, 2020-08-27)

#537

Мисля по същия начин, детето ми е рисково и вкъщи също има рисков възрастен

(София, 2020-08-27)

#542

Трябва да се даде възможност да защитим живота и здравето на децата си.

(София, 2020-08-29)

#545

Подписвам, защото като преподавател в рискова група бих искала да имам право на избор за начина ми на работа.

(Пловдив, 2020-08-29)

#546

Учителите и техните семейства също са уязвими и подложени на риск. Моят съпруг (аз работя в ДГ) е с хипертония, диабет, бъбречна недостатъчност,подагра и вероятно още нещо. Голяма част от учителите са в рискова група по възраст и съпътстващи заболявания.

(София, 2020-08-29)

#548

Подписвам, защото ЖИВОТЪТ и ЗДРАВЕТО са НАД всичко...

(Варна, 2020-08-29)

#549

Защотоправата са само на родителите. Учителя трябва да се съграсява с всичко, което му се нареди. Къде отиде авторитета на учителя???

(София, 2020-08-30)

#550

живеем с родителите ми, които са в най-уязвимата група и няма как да бъдем изолирани, а в училищата не може да се спазва нищо от предвиденото, както и до сега не се спазва в обществото.

(Плевен, 2020-08-30)

#553

Защото се притеснявам да пусна детето си на училище.

(Бургас, 2020-08-30)

#554

Аз съм на 57 години,с диабет,учител ЦДО

(Благоевград, 2020-08-31)

#559

Здравето на всички е по важно

(Дупница, 2020-09-04)

#560

Всички трябва да имат право на избор между присъствено и дистанционно обучение,не само хора от рискови групи с хронични заболявания.

(Шумен, 2020-09-04)

#569

Подписвам, защото за учителите не се мисли. Аз съм с онкозаболяване и 25 годишен стаж, като преподавател по английски език. Искам да продължа да работя, като учител, но не съм в състояние да се върна в клас, защото един сериозен вирус би могъл да ме убие. Натрупала съм голям опит и мога да дам много на своите ученици, но това не трябва да е за сметка на здравето ми. Моля, помислете малко и за учителите и без това са изчезващ вид.

(София, 2020-09-13)

#573

Защото е редно да е така!

(Брюксел, 2020-09-18)

#574

Съм учител и държа да запазя здравето си !

(Казанлък, 2020-09-19)

#580

В семейството ми има човек от рискова група.

(Перник, 2020-09-23)

#581

България от отдавна изостава от света поради липса на дистационно обучение.

(София, 2020-09-24)

#584

Аз и близките ми сме застрашени

(Варна, 2020-10-15)

#590

Работя в рисков контингент, доста от децата нямат хигиенни навици. Не виждам смисъл и логика в следното :
1. В училище в стаите децата не носят маски, а са в затворено малко пространство.
2. В автобусите децата са без маски, а в училище се чудим какви “гимнастики” да правим кои класове от къде да влизат и децата да стоят в стаите уж да нямат контакти едно с друго, а учителите да обикалят цялото училище(всеки час с различен клас и всеки випуск е в различен край на училището).
3. Стоейки в стаите децата междучасията остават без учител при тях, защото учителя трябва за 10 Мин да си прибере пособията, да отиде до другия край на училището където има час дори за нуждите си няма време. През това време децата си “ходят на гости” от стая в стая. Сядат на стола на учителя, което не е хигиенично особено когато дрехите на учениците не се знае кога са изпрани и къде е сядало детето навън предните междучасия.
4. Стаите всеки учител си я поддържа и чиста и се грижи за масите и столове, а сега децата ако нещо са ядосани тръшкат маси и столове, разбиват заключени шкафчета, разбиват бюра.
5. Междучасията децата са в двора - без дистанция, без маски, прегръдки, целувки а вътре се правим на шутове. Единствено учителите сме натоварени. ИЗ обикалянето по коридорите е течение и няма как да не се разболеем, като ти кихнат 2-3 в час без дори да си сложат ръката е къде е безопасността за учителите.
6. Не може учениците да пипат вещите на учителите и нагло да се хилят, тестовете и листите които пипат те после и ние пипаме същите листи - е къде е безопасността?
7. Нека както учителите мислим за децата и тяхното здраве, така и те да мислят за нашето.

(Котел, 2020-10-16)