Да запазим престижа на специалност “Право”. Петиция против приема в специалност “Право” в СУ “Св. Климент Охридски” без КСК!

Коментари

#402

Подписах, защото искам да се запази нивото на юридическото образование високо, да няма случайно попаднали хора, както и поради това, че познанията по история, литература, комуникационните умения и писменото изразяване са в основата на добрия юрист!

(София, 2020-05-18)

#407

Подписвам, защото е редно да има качество и покачване на нивото

(София, 2020-05-18)

#410

Смятам, че е редно да се проведат съответните изпити за специалност право. Оценките от дипломи и матури не са достатъчно надежден и обективен критерий... СУ има ниво и трябва да го съхрани. Некомпетентните юристи
са в тежест най-вече за другите около тях. :)

(София, 2020-05-18)

#413

Специалност "Право", както и специалностите „Медицина“ и „Фармация“, са едни от най-престижните и перспективни специалности не само в СУ, но и в страната. Като такива се предполага да се кандидатства само след положени кандидатстудентски изпити по изискуемите предмети в съответния университет.

(Русе, 2020-05-18)

#416

Подписвам тази петиция, защото първо като студент по право знам какви усилия и най-вече знания съм положила за да ме приемат в именно тази специалност. Смятам за подигравателно и изключително несериозно да се процедира по този начин с бъдещите първокурсници.

(Ихтиман, 2020-05-18)

#431

Подписвам,защото не може за едни едно, а за други-друго. Много несправедливо за хората, които са се подготвяли толкова време.

(Пловдив, 2020-05-18)

#438

Защото съм юрист и е безумно да се омаловажава труда на колегите. По същата логика, ако бъдат премахнати изпитите за другите "важни" специалности, то в държавата ни няма да може да става дума за "специалисти" в дадена област и нищо чудно до няколко години, да те е страх да отидеш на лекар, да си търсиш правата и т.н. Възмутително!!!

(Червен бряг, 2020-05-18)

#446

Защото трябва да е с изпити

(Стара Загора, 2020-05-18)

#448

Недопустимо е да обричаме по този начин и тази специалност!

(Варна, 2020-05-18)

#449

Категорично против съм. Падането на нивото е факт. Кандидатстването с матури е крачка надолу .... дъно! Разочарована и потресена съм от СУ, чието ръководство, очевидно е неспособно да запази престижа и качеството на образование в специалност “Право”.

(София, 2020-05-18)

#456

Гешев и Кирилов са напълно достатъчни

(София, 2020-05-18)

#460

Защото са ни необходими качествени юристи!

(София, 2020-05-18)

#463

Не може да се кандидатства по такъв несериозен начин на такава сериозна специалност!

(Кърджали, 2020-05-18)

#466

.

(Pleven, 2020-05-18)

#472

Уча право в УНСС, втори курс съм. Преди две години положих много усилия за да се справя с приемните изпити, както и продължавам за полагам същите усилия, за да се справям в университета, да давам всичко от себе си и да науча всичко, което би ми било от полза. Смятам, че с оценка от ДЗИ всеки младеж може да бъде приет в специалност "Право" и то много лесно. Това не бива да се случва, тъй като според мен не всеки притежава възможностите, качествата и желанието да бъде юрист. Материята и практиката изискват постоянство и отдаденост, борбеност бих казала дори, не всеки е способен на това.

(София, 2020-05-18)

#488

Не мога да повярвам, че това ще се случи В СУ"Климент Охридски".

(Ихтиман, 2020-05-18)

#493

Няма ясни, еднозначни и обективни критерии по отношение на знанията на кандидатите.

(СЛИВЕН, 2020-05-18)

#494

Не може да се променят условията за кандидатстване в последния момент. Учениците, наблегнали и на история ще бъдат ощетени. Децата са се готвили за формата на изпита, който е различен от формата на ДЗИ.

(София, 2020-05-18)

#498

Подобен подход към образованието е обиден за всички завършили юристи и е сигурен път към гибелта на професията.

(София, 2020-05-18)

#500

Защото аз съм юрист!И знам колко усилия положих за да бъда!За мен не е коректно спрямо нас,които вече сме и учим!

(София, 2020-05-18)

#502

Съм юрист и няма да търпя малоумни "колеги"...

(Пловдив, 2020-05-18)

#504

Не съм съгласна да се приемат студенти по право без изпит.

(Пазарджик, 2020-05-18)

#508

Това е абсурдно решение, лишено от логика и смисъл. Завърших СУ, специалност "Право" и знам цената на това образование.

(София, 2020-05-18)

#512

Не е нормално да приемат право без изпит, защото след време тези хора ще са прокурори, съдии и адвокати т. е. От тях ще зависим, защото ще управляват държавата и съдбите на нас и на децата ни

(Sofiq, 2020-05-18)

#513

Защото това е безумие!

(София, 2020-05-18)

#515

Считам, че с този начин на прием на студенти се уронва престижа на една от най-сериозните професии.

(Пловдив, 2020-05-18)

#517

Подписвам, защото аз също съм юрист и знам през какви тежки изпити преминах и колко труд положих.

(Варна, 2020-05-18)

#523

Както казваше един мой преподавател:"От докторите зависи животът на хората, а от юристите- съдбата". Недопустимо е да няма филтър още на входа на юридическите факултети, който да пресява знаещите, мислещите и впоследствие можещите юристи! Матурата не е този филтър, от който ще зависи съдбата на хората!!! Срамота! Данаилкириловците ще се множат ли множат....

(Стара Загора, 2020-05-18)

#527

Подписвам, защото смятам, че е изключително нередно това да е начинът за подбор на бъдещи юристи и то в “най-престижния университет в България” .

(София, 2020-05-18)

#531

Защото правото винаги се е свързвало с много четене и труд. Матурата и изпитът нямат нищо общо по трудност и необходима работа.

(Благоевград, 2020-05-18)

#532

Защото това е нелепо

(София-град, 2020-05-18)

#536

Искам

(Варна, 2020-05-18)

#540

Защото, това е дисциплина за хора които си дават реална представа, че трябва да се учи здраво, за да можеш да се развиеш адекватно след като завършиш. Не може всеки да запише просто така, защото не знае какво друго да запише и тъй като не е нужно да ходи на изпит...

(Самоков, 2020-05-18)

#543

Това е подигравка с реномето на “Алма Матер” като престижна институция

(Бургас, 2020-05-18)

#549

Дъщеря ми учи право и смятам, че само със знания и практика се става стойностен юридт

(Софив, 2020-05-18)

#550

Защото това е една от най-отговорните и значими специалности. За да има добри специалисти и кадрите да са подбрани е необходима по-специална селекция, а това се изключва и се върви съвсем в различна посока-безумие!

(Пловдив, 2020-05-18)

#555

Студен по специалноста

(Благоевград, 2020-05-18)

#557

Съм съгласен с доводите и също не искам усилията ми да а били напразни.

(София, 2020-05-18)

#560

Има си ясни правила, които досега са важали за прием в специалност Право. Смятам, че прием без КСК омаломажава значението и важността на тази специалонст. Подписвам се

(София, 2020-05-18)

#566

Това е безумие. Престижа на правото отива по дяволите, да не говорим какви хора ще влязат тази специалност, защо се занижават така изискванията.

(Велинград, 2020-05-18)

#569

Да запазим престижа на специалност “Право”. Петиция против приема в специалност “Право” в СУ “Св. Климент Охридски” без КСК!

(Шумен, 2020-05-18)

#570

Аз съм завършила Право в СУ и помня,колко усилия положих,за да ме приемат.

(София, 2020-05-18)

#573

За мен изучаването на Право би трябвало да изисква през ни познания, които не биха могли да бъдат тествани само с матура и средно представяне в гимназията

(Варна, 2020-05-18)

#576

Снижавате безумно нивото на образованието!

(елена, 2020-05-18)

#580

Подписвам се , защото е немислимо матурите да са критерий за прием е тази специалност. Изпитите за прием са неизменна част от усилията, които е нужно и ще бъде нужно бъдещите юристи да положат. Те проверяват не само знанията им по български език и история , но и способността им да запомнят голям обем от информация, да разсъждават и да развиват теми и още и още. Образованието в юридическитв факултети в последните години и без друго е безкрайно занижено и дори малкото ( въпреки това) , които успеят да завършат право, се изправят пред сериозни трудности, когато встъпят в практиката. Нужно е да се мисли за повишаване на нивото , а не за занижаване на критериите. По тази и по ред причини като масовото изменение на правни норми, все по -осеазаемото навлизане на тълкувателна практика и като цяло усложняването на практическото прикожение на правото изключват подобни безумни идеи.

(Шумен, 2020-05-18)

#587

Подкрепям Ви!

(Стара Загора, 2020-05-18)

#588

Уча Право и съм се борила със зъби и нокти, за да вляза в тази специалност, че е немислимо за мен цялата измет да запише в ЮФ. Сещам се за редицата безсънни нощи, които съм прекарала в четене... Просто би било адски нечестно, някой хора да се борят за тези престижни места в университетите , а други да влязат без да са положили каквото и да било усилие и на финала те с тройки да са в ЮФ. Силно се надявам повече хора и най-вече колеги да се надигнат и да можем всички заедно да спрем това цирк , с който се опитват да омаловажат специалността ни и бъдещата ни работа .

(Перник, 2020-05-18)

#595

Защото е обиден фактът,че на матурите се преписва,а оценката на матурите нито е реална,нито една заслужена. Това е унижение за самата специалност,за преподавателите там,голяма част,от които са "великани" в своята област и не заслужават унижението да преподават на някой,който случайно е попаднал там.

(Разлог, 2020-05-18)

#599

В специалност "Право" не може да се влиза просто с матура.

(Карлово, 2020-05-18)

#600

Подкрепям инициативата!

(Дупница, 2020-05-18)