Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#894 Re:

2012-03-15 12:00

#893: -  

 ЕС иска нископлатена работна ръка ...обслужваща сфера. Кой както иска да го разбира...

Отговори


Гост

#895 Re: Re:

2012-03-15 12:27:50

#894: - Re:

И какво ще се промени, ако приемът е от 8-ми клас? По-малко образовани ли ще са българите? Колко от тези българи, завършили елитни западни университети, са учили от 5-ти клас в МГ? Единици, предполагам. Болшинството от учещите в чужбина са завършили ЕГ? Може би искате да кажете, че те са отишли в ЕГ, след като от 5-7 клас са учили в МГ? Да, има и такива, но те са един малък процент (около 8-10%). Ами, ако е така, то значи, че те не са отишли в МГ в 5-ти клас да развиват математическия си талант, а по някакви други причини. Защо тогава да има прием в МГ в 5-ти клас? Да се подготвят децата за изпита след 7-ми клас ли? В такъв случай МГ са някакви подготвителни училища, а не гимназии за развиване на математическия талант на децата! Точното им име тогава е СОУ за подготовка за изпита по математика след 7-ми клас. В големите градове е различно – там повечето от децата остават в МГ (около 60%). Има МГ обаче, в които след 7-ми клас остават не повече от 20-25% от учениците, като голяма част от тях не са приети поради нисък бал в ЕГ и затова остават в МГ. Погледнете с какви балове се влиза в почти всички МГ в 8-ми клас и с какви в ЕГ! Не бива да се изхожда от постиженията и резултатите от НВО само на една или 2-3 МГ в страната. СМГ и МГ-Варна са се доказали като МГ с високо ниво на подготовката по математика. Не навсякъде е така – резултатите от олимпиади, състезания, НВО и ДЗИ го показват. Прием да, но само в доказалите се МГ! Ако процентът на оставащите след 7-ми клас в МГ ученици е под 50%, да не им се разрешава прием от 5-ти клас. Така тези МГ ще бъдат принудени да подобрят материалната си база и нивото на подготовката по математика, за да бъдат желани от повече отлични ученици след 7-ми клас. Децата ще спечелят от това. Делегираните бюджети трябва да бъдат премахнати – те не са стимул за по-добро образование, а напротив.