Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Quoted post
Гост |
#758 Re: Re:2012-03-07 16:12
А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете? Тъпче се на един и същ материал ли? Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите. След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.
|
Отговори
Гост |
#761 Re: Re: Re:2012-03-07 16:42:02Олимпиадите много често съвпадат по дати, а и е изморително да се явяваш навсякъде. Затова децат си слагат приоритети и е нормално в МГ да избират математика и физика. Пък и целта нали е да има избор? Който предпочита СУ - да заповяда. Който предпочита МГ - да не му се затваря тази врата. Това е духът на темата. |
Гост |
#764 Re: Re: Re:2012-03-07 17:05:31Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Ето един интересен линк: http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf Отидете на страница 26 и ще видите класиране за цялата страна по представяне (осреднено за всички изпитни дисциплини) на НВО след 7 клас. Няма да правя коментар, но искам само да обърнете внимание и на бройката участници. Що се отнася до състезанията по математика - ето линкове към класирането на националния кръг на най-масовото състезание - Европейско кенгуру: http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_6.pdf http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_8.pdf И тук няма да коментирам. |
Гост |
#784 Re: Re: Re:2012-03-07 18:27:49Не отричам, че има и родители, които са пристрастни като става дума за способностите на децата им, но не всички са такива - поне умните хора не са. Аз лично имам наблюдения от две различни квартални училища (едното с разширено изучаване на чужд език) и едно МГ и мога смело да заявя, че за сравнение в нивото и дума не може да става. Наистина учителката по български във второто квартално беше по-добра от тази в МГ–то, но останалите преподаватели, а и нивото на децата в МГ-то бяха класи нагоре. Продължавате да не разбирате - Вие се опитвате да сравнявате най-доброто СОУ с най-лошото МГ, което нищо не доказва. Говорите за ОТДЕЛНИ успехи на национални кръгове на олимпиадите по РАЗЛИЧНИ предмети на деца от РАЗЛИЧНИ училища (ЧАСТНИ СЛУЧАИ), а хората ви говорят за СРЕДНО ниво на учениците от ВСИЧКИ МГ по ВСЕКИ КОНКРЕТЕН ПРЕДМЕТ, което е по-високо от СРЕДНОТО ниво на учениците от ВСИЧКИ СОУ. И ви обясняват, че МГ няма конкуренция в представянето по математика на МЕЖДУНАРОДНО ниво. Силните ученици отиват в силните училища, което след 5-ти клас (ако не говорим за изкуство) значи МГ, а след 7-ми може да значи не само МГ, а и ЕГ, или ако щете Ам. колеж, класическата гимназия. Нормално е когато учиш в МГ да се явиш на олимпиадите по математика, информатика или физика, а не на олимпиадата по география...и въпреки това, повечето хора, с които се познавам от МГ(дори тези, които не са се интересували от ходене по олимпиади) са били много по-умни и с много по-добра обща култура от тези в СОУ-то. Ако мислите, че децата в СОУ са по-умни, по-начетени и по-добре подготвени по всички предмети - запишете детето си там. Но аз, както и повечето хора тук сме на друго мнение и искаме то да бъде отчетено в закона. Ако в СОУ и ОУ се намира по някой силен ученик в 5-7 клас, то това е само поради липсата на специализирани паралелки със СЕРИОЗЕН ПРИЕМЕН ИЗПИТ за тази възрастова група по другите предмети, както и на това, че местата в МГ са ограничени и там влизат само най-добрите. Наистина, във всяко училище има и добри, и лоши ученици и учители, но децата в МГ са приети след конкурс и в повечето случаи дори слабаците в МГ са по-силни ученици от отличниците в СОУ. И работата в клас върви по-бързо, като всички внимават и са разбрали за какво става дума. За интереса към математиката сериозно се лъжете - няма нищо общо с възрастта и хормоните. За да ти е интересно нещо трябва да го разбираш. Най-често загубата на интерес е свързана с натрупването на пропуски по съответния предмети и поне при моите съученици в МГ такава тенденция не е имало. |
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Призив за спиране на незаконно изграждане на огромен фотоволтаичен парк и защита на околната среда в община Сухиндол
1577 Създадено: 2025-04-29
В подкрепа на въвеждането на Религия-Християнство-Православие като редовен предмет в българските училища.
11624 Създадено: 2025-02-13
БЕЗ СТРАХ ОТ КУЧЕТА-УБИЙЦИ В БАНСКО/NO FEAR OF KILLER DOGS IN BANSKO
829 Създадено: 2025-05-02
За превръщане на сградата на Руското консулство във Варна в Културен дом
901 Създадено: 2025-04-30
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
776 Създадено: 2025-04-10
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
930 Създадено: 2025-04-08
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
8495 Създадено: 2025-02-08
За съхраняване на брега на „Варненско – Белославско езеро“ в обхвата на с. Страшимирово
138 Създадено: 2025-05-04
Петиция срещу строежа на две нови сгради пред блок 61 в кв. „Запад-3“, Търговище
123 Създадено: 2025-05-05
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
1619 Създадено: 2015-10-22
Защита на светският характер в българското образование
97 Създадено: 2025-05-07
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
876 Създадено: 2025-04-14
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
203028 Създадено: 2025-03-14
В ПОДКРЕПА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ФИНАНСИРАНЕ НА ПОНЕ 100 ДНИ В КРАЯ НА ЖИВОТА -100 ДНИ ПАЛИАТИВНИ ГРИЖИ - 100 ДНИ ДОСТОЙНСТВО.
472 Създадено: 2025-03-17
Преустановяване на изграждане на нови соларни и ветрогенераторни паркове на територията на Кюстендилска област.
1340 Създадено: 2025-04-17
Не! На задължителното споделено родителство
1917 Създадено: 2025-03-05
В защита на бъдещето на българския футбол
58 Създадено: 2025-05-04
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
1002 Създадено: 2025-04-01
Петиция за забрана управлението на електрически тротинетки, е-мотори, мотопеди, АТВ и е-колела от лица под 18 години
53 Създадено: 2025-05-05
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
14422 Създадено: 2024-10-12