„СПЕШНА ПОМОЩ” ЗА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Quoted post


Гост

#1

2015-07-03 16:57

Подкрепям колегите !!!!!

Отговори

Стефанов

#19 Re:

2015-07-04 08:12:33

#1: -  Поздравление за хората написали петицията! Подкрепям всички точки. Това не може да продължава така повече... 


Гост

#36 КаринаRe:

2015-07-04 12:41:14

#1: -  

 Подкрепям петицията ,защото българския учител е унижен ,подценен ,мачкан от деца ,родители , общественност. Ниското заплащане убива учителя при тези тежки психически условия на труд. Заплатите на полувисшисти се равнява с тези на помощен персонал.Мандатност на директорите ,защото много им се вддигна самочувствието ,самозабравиха се ,че те колят и бесят ,а учителите имат страх от тях свободно да си изразят мнението.Учителя няма самочувствие с тези ниски обидни заплати ,да се увеличат с не по малко от 50% и да не се съобразяват с делигирените бюджети , ако има средства , а да са целеви отгоре.Синдикатите да се заемат по сериозно и не само да подписват договори споразумения , да следят за тяхното изпълнение,не да чакат жалби ,защото българския учител има страх от работодатели.


Гост

#62 Re:

2015-07-05 04:47:30

#1: -  

 Да се добави-плащане на данъци за доходи от частни уроци, криминализиране на психологическия тормоз над учениците осъществен от учителите, ползване на 20 дена платен годишен отпуск през годината и др.

 

The Master

#130 Re:

2015-07-18 11:13:57

#1: -  

 А според мен не е била правилна тактиката нито на по - възрастните учители, нито на по - новите. По - старото поколение, доколкото знам, е държала на дисциплината и са карали кажи - речи насила всички деца да учат. А сегашните пък са на другата крайност- идват, изпяват си урока на дъската като песен и който го е разбрал, разбрал, който не е запомнил нищо - негов си проблем. Нито едната тактика според мен не е правилната. Дисциплината е задължително условие, но не е достатъчно.Има много деца на старото поколение, които са изгризвали от корица до корица всички учебници с науки, които в бъдеще изобщо не са им станали нужни в живота и всичко са забравили от това зубрене впоследствие. Учителите не се стремят да накарат учениците да учат, те ги карат да повтарят като папагали, да учат всичко наизуст. Първата грешка на повечето учители и онези "отгоре" от МОН е, че пренебрегват факта, че всяко дете е различно като психология и като индивид, и всяко едно има интерес към различна наука, към която да се насочи. Не от всяко дете става гениален математик, а рядко пък от един такъв гениален математик ще излезе уникално добър писател или философ, или пък лекар, например. Втората грешка е, че ги натоварват още от началното училище, освен с раница, пълна с 5 кила с учебници, от които детето получава гръбначно изкривяване по пътя към училище (да, така и не направиха шкафчета в училищата, вместо да ги мъкнат, ама нали българите сме уникални и няма нужда да взимаме пример и да се учим от чужденците), освен това ги тъпчат отрано с прекалено много материя, прекалено трудни учебници, които даже и родителите им, които често са си доста образовани хора, не могат да ги разберат и да им помогнат и да им ги обяснят вкъщи. А и много от родителите работят (и двамата), и детето бива оставено само на произвола да си бие главата над учебниците. Да знаете, че ще запази интереса си към ученето, то и вие не бихте могли, на негово място, и вие като него бихте намразили всички науки накуп. Третата грешка на всички учители, които познавам е, че не умеят да събудят и да запазят интереса на учениците към даден учебен предмет. Особено с по - слабите - те изобщо се отказват да се занимават с тях, мислейки си, че детето изобщо няма интерес, а това не винаги е така. Наистина ли, аз лично в училище мразех историята, след като завърших училище започнах да чета и да се удивлявам колко интересна може да бъде тя, но не и по начина, по който ми я преподаваха едно време в училище. А, доколкото знам, има страни, като Финландия например, където наблягат на обучението точно на по - слабите ученици. Да си го кажем направо - в България просто учителите не обичат да се затормозяват с тях, за мижавите заплати, които получават, затова и предпочитат да се занимават с "лесните" отличници.

  Другото, което според мене е голяма изгъзица, ама без извинение, че промивате мозъците на децата още от училище с разните религии - без значение дали е християнство, юдаизъм, ислям или друго - това е напълно излишно - после защо има етническа и религиозна омраза, защо децата ви израстват религиозни фанатици и тем подобни хаховци...Най - развитите държави в света са именно атеистичните. Освен това, ако някой има интерес към дадена религия или учение, или към теологията, това може да се направи свободно избирателно, и то след средното образование, а е напълно излишно да бъде задължителен предмет в училище. Още повече, ако някое малко българче, еврейче, циганче или турче има интерес към някоя си религия, то със сигурност вече е облъчено още от семейството.

И да, трябва да си има отделно учители и отделно възпитатели. Не от всеки преподавател става възпитател и обратното.

Отделно, трябва да си има и психолози по училищата, но наистина добри психолози, добри мед- сестри и добри зъболекари също така, а не като тези, които бяха по мое време. Трябва да са наистина добри професионалисти, а не да ги взимат там по милост, понеже на друго място не могат да си намерят работа.