Не на Трамвайна Линия през жк. Дианабад, София


Гост

/ #20

2013-04-22 22:44

Водоснабдяване и канализация
Трамвайният релсов път засяга част от съществуващия водопровод по ул. "Никола Габровски" ф400 и ф350, поради което е проектиран нов със същия диаметър. Всички съществуващи консумативни водопроводи от мрежата на жк "Дианабад" на изток и на запад трябва да се присвържат към него с нови отклонения, които да минат под трамвайната линия със съответното укрепяване. По съществуващото трамвайно трасе по бул. "Св. Климент Охридски", където ще бъде извършена подмяна на релсите, се предвижда покриване и укрепяване на всички съществуващи водопроводи, пресичащи трамвайната линия.
Предвижда се реконструкция на съществуващите канали, които се засягат от релсовия път и изграждане на нови канални връзки. Съществуващата мрежа е изградена и функционира като смесена. Предвижда се отвеждане на дъждовните отпадни води в р. Новачица на терените, разположени в близост до реката. Реконструират се всички канали, които попадат под трамвайното трасе.
По бул. "Г.М. Димитров" се планира изграждане на канал, успореден на трамвайното трасе. В него ще бъдат превключени съществуващите канали от територията на "Студентски град".

Електроснабдителната мрежа, улично осветление и телефонизация
Планира се всички съществуващи кабели и тръбни мрежи, които се засягат, да бъдат реконструирани. Изграждане на нова тръбна мрежа се предвижда в двата тротоара на ул. "Никола Габровски". Предвижда се ново улично осветление по бул. "Стоян Михайловски" и бул. "Никола Габровски", което е решено двустранно, а по бул. "Св. Кл. Охридски" - възстановяване на осветлението в оста на трамвайната линия върху стълбовете на контактната мрежа. Уличното осветление по бул. "Г. М. Димитров" се запазва.
По отношение на телефонизацията се предлага изграждане на нова телефонна мрежа от 40 ПВЦ тръби в южния тротоар на ул. "Никола Габровски" и седем в северния. Нови тръбни системи ще има и на кръстовището на ул. "Н. Габровски" и ул. "Г. М. Димитров".

Ще бъде изграден и нов мост на р. Драгалевска
Новопроектираният мост е ситуиран по оста на коритото на р. Драгалевска, под пътното платно на ул. "Никола Габровски", преди реката да навлезе в коригиран подземен участък, преминаващ под трибуните на плувен комплекс "Дианабад". Съществуващото сега съоръжение е с по-малки размери като габарити и не удовлетворява нуждите за трамвайното трасе. Освен това стоманобетонните плочи, носещи пътното платно, са изпълнени с по-голяма дебелина от тези, носещи тротоарите, което прави невъзможно използването на тези тротоарни плочи като носещи елементи за пътно платно или трамвайно трасе, обясниха проектантите. Формата на новопроектирания мост е правоъгълно сечение със светли размери 5 м ширина и 3 м височина и дължина по оста 26 м. Конструкцията е монолитно стоманобетонно кутиеобразно сечение. Плочите и стените са с дебелина 0.50 м, армирани двустранно. При втока и оттока на моста се изпълняват четири крила, успоредни на реката, като подпорни стени за поддържане на насипа на пътя.
С транспортния проект се предвижда:
- отваряне на нова улица при гара Пионер като продължение на ул. "Никола Габровски"
- оформяне на зона за паркиране
- разширение на ул. "Никола Габровски" от гара Пионер до бул. "Г. М. Димитров"
- отделяне на самостоятелно трамвайно трасе южно на бул. "Г. М. Димитров".
Прочетете го внимателно!