Против въвеждането на зелена зона в "Хаджи Димитър" и "Сухата река" в район "Подуяне" при недостиг на паркоместа!

Коментари

#1602

Във връзка с намерението Ви за разширяване на обхвата на Зелената зона и включването на нашия квартал в нея, желая да изразя категоричното си несъгласие по следните причини:

Необосновано повишаване на финансовата тежест за живущите и техните гости:
Въвеждането на режим на платено почасово паркиране в крайни квартали на град София представлява неоснователно увеличаване на разходите за домакинствата. Цената и максималното допустимо време за престой в Зелената зона значително затрудняват ежедневието на семействата и поставят допълнителна финансова тежест върху гражданите, без да предлага реална добавена стойност към качеството на живот в района.

Затруднения за близки, роднини и обслужващ персонал:
В нашия квартал голяма част от семействата разчитат на помощ от близки, включително възрастни хора, които идват да гледат деца или да оказват грижи. Въвеждането на зелената зона би означавало, че например моята баба, която идва да помага в домакинството, ще бъде задължена да заплаща паркиране за целия ден само за да осъществи посещение в частен дом в крайна част на града. Това е необосновано, социално несправедливо и не отговаря на реалностите в квартал, който няма характеристиките на централна градска зона.
Въвеждането на зелена зона следва да има за цел регулиране на прекомерен автомобилен трафик и паркиране, характерни за централните части на града. В нашия квартал подобни предпоставки не са налице. Очакваният ефект е единствено оскъпяване на ежедневието на жителите, без видими инфраструктурни, транспортни или екологични подобрения в замяна.

Лилия Вардова (София, 2025-11-17)

#1603

Не желая в кварталите ни да има платено паркиране

Виктор Манчев (София, 2025-11-17)

#1612

Подписвам тази петиция, защото смятам, че двата квартала няма изградената пътна инфраструктура за въвеждане на зелена зона. Също така има доста голям недостиг на паркоместа в двата квартала и смятам, че е редно преди въвеждането на зелената зона, поне да се изградят някакви паркинги.

Крис Лазаров (София, 2025-11-17)

#1614

Не съм съгласен с увеличаването на цената за зоните както и разширяването и в гр. София.

Димитър Василев (София, 2025-11-17)

#1617

Смятам, че въвдждането на платено паркиране в жилищни райони, където приходящият трафик не е голям (основно живеещите в тези райони паркират там) е необосновано. Няма да се намали трафика, нито ще се реши проблема с паркирането, тъй като такъв на практика там няма. По добре би било да се предприемат действия по разчистване на стари автомобили, които не са в движение, но заемат паркомясто. Бих подкрепил по висок данък за втори, трети и т.н автомобил на домакинство. Зелена зона в тези райони е рекет.

Славчо Николов (Гр. София, 2025-11-17)

#1624

Живея в Хаджи Димитър

Динко Динев (София, 2025-11-17)

#1625

Съм солидарен с жителите на тези квартали и напълно подкрепям създателката на петицията.

Петър Тонков (София, 2025-11-17)

#1631

Подписвам, защото разширяване на зоните в квартали,които нямат общо с центъра е рекет.

Мирослав Рачев (София, 2025-11-17)

#1636

Не съм съгласна квартала да има платени зони за паркиране

Цветелина Христова (София, 2025-11-17)

#1637

Събират пари без да предлагат нищо. Освен това колата ми трябва за работа (в сферата на услугите съм) и понякога ми се налага да стоя повече от 3 часа паркирал по зоните.

Кирил Стоянов (София, 2025-11-17)

#1638

Не смятам, че следва да се въвежда зона, докато не се осигурят парковете. В района няма паркинги, нито пък гаражи към блоковете.

Анна Ценова (София, 2025-11-17)

#1644

Подписвам,защото само да вземаш средства без да създаваш алтернатива не е решение...И какво...Догодина и в Казичене и Филиповци ли ще има зона..😡😡🤬🤬🤬

Живко Иванов (София, 2025-11-17)

#1646

Подкрепям!

Капка Георгиева (София, 2025-11-17)

#1647

Подписвам,защото обхващането на двата квартала от зелената зона ще създаде огромни трудности на работещите хора и няма да разреши проблемите с паркирането за жителите на района.
Недостигът на места за паркиране до голяма степен се обуславя от непрекъснато изникващите на всяка свободна педя земя огромни жилищни комплекси,в които далеч не всички собственици разполагат с паркоместа.
Всичко това се случва под благия поглед на общинската администрация,издаваща разрешенията за строеж.
Това решение е форма на държавен рекет и тормоз върху гражданите.

Емилия Костадинова (София, 2025-11-17)

#1654

Няма обществено обсъждане
Няма обоснование
Получаваме по-ниски заплати, отколкото Терзиев си мисли.

Антония Загорова (София, 2025-11-17)

#1661

Подписвам ,защото не съм съгласен с налагането на закон за платена зона.
Аз съм от жк. Стефан Караджа, от години е трудно да се паркира така...Камоли ако е платена зона.

Валентин Христов (София, 2025-11-18)

#1674

Подписвам, защото разширяването на зоните е насилствено и без да са изградени парко места за последните много години. Средствата от зоните са безотчетни. Разширяването към кв. Борово е също толкова нагло.

Снежана Младенова (София, 2025-11-18)

#1675

Живея на ул. Бесерабия и съм против.... Улиците са ни под всяка критика а те зони ще ни слагат

Даниела Тошкова (София, 2025-11-18)

#1676

Не искам никакви зони в ж.к. Хаджи Димитър град София след като няма изградени паркинги и почти няма паткоместа! Вечер след 18:00ч е ужасно да си намериш къде да паркираш и се въртим по 30 минути докато намерим или случйно някой освободи място! А с тези зони ще плащам още за да се въртя около блоковете отново да намеря паркомясто пак!

Иво Кръстев (София, 2025-11-18)

#1678

Подписвам тъй като е некоректно да се въвежда такса за паркиране след като не е направена никаква инфраструктура за паркиране в квартал Х.Димитър, както и да се въвежда зона в краен живущ квартал, вследствие на което, на хората да ни се налага да си плащаме , за да можем да си паркиране автомобилите около блоковете, в които живеем. Не е изградена парко структура в квартала, за да бъдем таксувани за нея, а с въвеждането на зона освен да се въртим по 30 мин вечер, за да намерим място за паркиране ще трябва и да си платим за този лукс.

Стефан Балабанов (София, 2025-11-18)

#1688

Съм против въвеждането на зелена зона в районите Суха река, Подуяне и Хаджи Димитър!

Милена Георгиева (1000 София, 2025-11-18)

#1696

Няма нужда от зона вь тези райони

Момчил Кръстев (София, 2025-11-18)

#1697

Защото Столична община насила ме накара да запиша детето си в градина, далеч от работата и местоживеенето ми и ме накара да го водя и взимам с кола, а сега насила иска да ме накара да не мога да го правя, защото и директен транспорт липсва до там.

Ивелина Козарова (София, 2025-11-18)

#1702

Не е редно да се въвежда зона преди:
- да има изградени буферни паркинги
- да бъде прозрачно къде отиват средствата от зоните. Защото те не се усвояват правилно и потъват в мерна дупка.
- да има обществено обсъждане и се гласува от хората дали подкрепят това решение оли не.
- да има изграден адекватен транспорт до всички точки на града.

Христина Найденова (София, 2025-11-18)

#1704

Защото натъпкаха 2щцялата България в София накрая зона за Софиянци... нито е справедливо нито е редно. Държим най ниските заплати в Европа а само се чудят как и нея да ни вземат, скоро и такса въздух ще плащаме

Симона Спасова (София, 2025-11-18)

#1705

съм съгласен

Борислав Игнатов (София, 2025-11-18)

#1707

ж.к. "Сухата река" не е център.
Против съм въвеждането на зона. Не можем да си позволим допълнителни разходи с настоящите заплати.

Петя Аршинкова (София, 2025-11-18)

#1722

Не смятам, че въвеждането на Зелена зона в кв.Хаджи Димитър и Суха река ще реши проблема с паркирането! Напротив, ще направи нещата още по-трудни! Обикновено се заплаща нещо, което можеш да ползваш! В случая, срещу парите си не получаваш НИЩО!

Калин Чучуганов (СОФИЯ, 2025-11-18)

#1723

Десетилетия наред Столична община е превърната в перачница на пари и тормоз над гражданите денонощно изпива нервите на всички! Време е да се прекратят тези зверства!

Иван Бонев (София, 2025-11-18)

#1732

Подписвам защото не смятам че проблемите с паркирането се решават по този начин.
По скоро се задълбочават.

Юлиян Светозаров (София, 2025-11-18)

#1733

Съм против !!!

Теодора Сталева (София, 2025-11-18)

#1734

Трябва да има свободни зони или свободни паркинги

Силвия Мартинова (София, 2025-11-18)

#1738

С въведените преди години зони за паркиране в гр.София, до ден днешен не се е подобрило нищо в това отношение и парите не са вложени за подобряването на тези условия, както е и при много други неща.
Видно е че офанзивата с еврото не е достатъчна и наред с нея се взимат допълнителни мерки за обедняването на хората и допълнително стрес.
Не мога да дойда с градският транспорт на работа, защото живея твърде далеч и за това идвам с кола в Хаджи Димитър.
Тук няма обществен паркинг, който да урежда паркирането и се налага да спирам където е възможно.
Ако бъде въведена зелена зона тук, ще трябва да давам по 1000 (хиляда) лева месечно за паркиране или 12 000 лв. годишно.
Това смятам за безумие и рекет!

Любомир Борисов (София, 2025-11-18)

#1739

Проблема с паркирането в кв. Хд. Димитър няма да се реши със зелена зона. Въобще решаването на този проблем не са зоните. Общината да реши и построи обществени паркинги на достъпни цени и правила. Зелената зона е санкция против обществото. Гражданите са призвани да не се съгласяват с такива безумни предложения.

димитър Лулчев (София, 2025-11-18)

#1743

От две години сме в зелена зона и няма.никакви подобрения.Няма.места за паркиране.Няма никакви подобрения по инфраструктурата.И най важното нещо е НИЕ НЕ СМА ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ ДА НЕ СЛАГАТЕ В СИНЯ ЗОНА.НЕ МОЖЕ ОТ 100 ЛВ. ДА СТАНЕ 100 ЕВРО,ЗА ВТОРИ АВТОМОБИЛ ОТ 200 ЛЕВА НА 300 ЕВРО.

Иван Лелеков (София, 2025-11-18)

#1745

Подкрепям написаното по-горе!

Давид Стефанов (София, 2025-11-18)

#1746

Съм против зонирането на София, без да има построени паркинги.

Гергина Сейменарова (София, 2025-11-18)

#1749

Подкрепям петицията защото от 20 години проблема не се решава и с тези мерки на Столична община отново не се дава решение а се увеличават разходите на данъкоплатците . А места за паркиране не се предоставят . Тоест предлаганата платена услуга от Столична община не поставя в равностойно положение потребителите на тази услуга .

Зора Генчева (София, 2025-11-18)

#1751

Разширяването на синята и зелената зона за паркиране извън идеалния център е противоконституционно извращение.

Въвеждането на почасово паркиране в централната градска част на София преди 20 г. имаше своето основание като такса за предоставена общинска услуга. Подобно на таксата смет (плащаш, за да ти почистят) зелената/синята зоната осигуряваха късо време за паркиране, за да могат гражданите да имат достъп до държавните институции. Имаше едно изключение - извън идеания център беше въведена платена зона за паркиране около тогавашната сграда на Районния съд до Римската стена. Естествено, за да имаш достъп до съд, трябва да ти бъде предоставена платeна услугата, за да паркираш до него.

С годините обаче на общината ѝ се услади – постепенно зоните се разширяваха, цените се вдигаха. Общината дори въведе месечна такса за паркиране на живущите в зоните. Последните проекти предвиждат разширяване на зоните чак до полите на Витоша. На практика ¾ от територията на София става платена зона за паркиране.
Неуважаеми общинари, вие направихте така, че всеки който кара кола в София да ви плаща, без значение дали паркира в центъра или по кварталите. Превърнахте една общинска услуга в повсеместен ДАНЪК ПАРКИНГ.

Данъците, обаче се въвеждат само със закон, а не с решения на общинския съвет. Чл. 60, ал. 1 от Конституцията казва, че „Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, УСТАНОВЕНИ СЪС ЗАКОН, съобразно техните доходи и имущество.“ В Закона за местните данъци и такси „данък Паркинг“ няма. Общината не може да измисля данъци и да ги въвежда с общински разпоредби. Както сте я подкарали следващото общинско извращение ще бъде да задължите пешеходците да носят персонални „таксови апарати-крачкомери“ за това, че ползват тротоарите.

Дълбоко, много дълбоко сте се объркали.

Милен Георгиев (София, 2025-11-18)

#1770

Това е проблем за цяла София.
Нека протеста да не се ограничава само за посочените квартали.
Да се вклюм всички в София!

Елка Вълкова (София, 2025-11-18)

#1771

Против съм да се въвежда зелена зона в кв. Хаджи Димитър, защото цената е висока и проблемите с паркирането вместо да се решат, ще се задълбочат!

Наум Дишев (София, 2025-11-18)

#1778

НЕ ИСКАМ ЗЕЛЕНА ЗОНА В КРАЕН КВАРТАЛ.

Цветелин Попов (София, 2025-11-18)

#1782

Това е грабеж без допитване на всички живущи в град София.

Тодор Тодоров (София, 2025-11-18)

#1791

Защото не получаваме европейски заплати и не е нормално при липса на паркоместа да увеличават зоните нека има паркинги навсякъде за да може София да диша не само блокове и кооперации

Николета Колева (София, 2025-11-18)

#1792

Само се събират пари, а нищо не се направи 20 години да се подобри паркирането по кварталите.

Деян Стоилов (София, 2025-11-18)



Платена реклама

Peticiq.com ще рекламира тази петиция пред 3000 души.

Научете повече...