Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

/ #8 Re:

2014-12-13 13:30

#7: -  

 Грешката, че не посочих какво цели петицията е моя. Съжалявам за което! 

Ето как стоят нещата:
Прав сте, че за закриване на линията стана дума през 2011 година. Факт е и че същите хора, които сега управляват БДЖ и Министерство на транспорта, го предложиха. По неясни причини бяха притиснати и закриването остана на хартия. Тогава обаче те успяха да спрат два от най-натоварените влакове по линията и по този начин я осакатиха жестоко, като прехвърлиха десетки ежедневнопътуващи на автобуса. Мотивът беше, че няма хора за спрентие влакове, а де факто те бяха най-пълните и мнозина работещи разчитаха на тях всеки ден. 
Днес картината е подобна - влаковете, които се обслужват по теснолинейката са изключително малко, а разписанието не е съобразено с хората, което води до изкуственото опразване на композициите. То, от своя страна, довежда до мерки като тези, които чухме тези дни - спиране на над 200 влака, като ще се започне от най-губещите линии, където няма хора (поне по данни на БДЖ) и където те са толкова малко, че може да се прехвърлят на влака. (думи на министъра от вестник "Труд"). Както знаем, по една или друга причина, теснолинейката също се смята за губеща линия и евентуалните сигурни (засега) спирания на 1/3 от влаковете ще засегнат пряко 16-та линия Септември - Добринище. Но ситуацията е такава, че ако и един влак се спре от малкото останали, хората съвсем ще избягат от влака. 
Реалната цел на петицията е една евентуална подкрепа на вас - хората, в борбата срещу осакатяването на линията откъм брой влакове и (в краен случай, ако се върнат на идеята си за цялостно закриване) подкрепа срещу такова едно безумно решение! 

Благодаря за вниманието и се надявам никой да не е останал подведен от информацията в петицията!
/Кристин Ваклинов/