Учители ,родители и университети-заедно срещу безумията в МОН.


Гост

#1

2014-10-28 18:42

Време е за реформа в образователната система! Но само , ако сме единни!

 


Гост

#2

2014-10-28 19:10

Всичко е много точно казано. Това са неща, които всички знаят, но въпрсите не се повдигат открито. Поздравления за хората съставили петицията!

Гост

#3

2014-10-28 19:12

Съвсем основателно, точно и изчерпателно са написани най-наболялите проблеми. На управляващите, на МОН и на всички "умни" глави, които нямат нищо общо с практиката с деца в предучилищна възраст,мога да извикам: Умолявам Ви, Госпожи и Господа, вслушайте се в огромната генерация от качествени, милеещи за децата и за България практикуващи, талантливи, с дълъг опит истински учители. Спрете с вашите порочни образователни системи да съсипвате психическото, физическото и душевно здраве на подрастващите. Нима не знаете, че откак детето съществува на Земята, на него му е жизненонеобходима ИГРАТА, ЧРЕЗ НЕЯ ТО ОПОЗНАВА СВЕТА, ЖИВОТА, СОЦИАЛИЗИРА СЕ, ОБУЧАВА СЕ, ВЪЗПИТАВА СЕ, ДВИЖИ СЕ И ДИША. пипайте

Гост

#4

2014-10-28 19:33

Анализът на представените проекти за програми още с наименованието „Учебни програми”, противоречи на основната мисия на детската градина, която произтича от псифо-физическите особености на детето, за чието формиране те са предназначени. Всеизвестно, е че учебната дейност се диференцира едва в края на предучилищния период.
Във въведението липсва основната цел за предназначението на програмите. Този проект не показва създаването на система за предучилищно възпитание съобразно „либерално-демократичния модел” на държавно устройство. Акцентът пада върху подготовката на детето за училище, липсва разбирането за поставяне основите на формирането на гражданина, което е основна Европейска директива.
Не са представени стратегическите подходи, от който да произтичат изброените принципи, основополагащи приложимостта на написаното по-долу.
Не е очертана психо-физиологичната характериски на субектите, за които е предназначена 3-7-годишна възраст, определена, като особено важен сензитивен период в развитието на личността.
Има смесване на теоритични с технологични постановки и неправилно тълкуване на основната форма за педагогически взаимодействие.

Гост

#5

2014-10-28 19:36

Гласувам за промяна в образователната система, в частност предучилищното образование!

Гост

#6

2014-10-28 19:42

Много точно, ясно и категорично сте описали нуждата от реформа в образователната система, колеги, подкрепям!!! Ние, работещите в  класните стаи на българските училища трябва да участваме с проектозаконите!!  Имам само една молба- моля Ви, редактирайте правописа, пунктуацията и техническите грешки (интервалите) в текста на петицията- все пак представляваме "силно грамотната част от обществото"- нека хората го видят! Благодаря Ви!


Гост

#7

2014-10-28 19:45

Управляващите все повече се откъсват от реалния живот на поданиците си, нямат представа от проблемите на обикновените хора и най-вече на децата, въпреки че ни уверяват,че мислят непрекъснато за тах.Една от наболелите теми е също така храненето на децата, което е под всякаква критика!И това е също много важна тема!

Гост

#8

2014-10-28 19:47

Бих искала в предложенията да се включи и задължителното участие на учителя по музика. С утвърждаване на делегираните бюджети, голям процент от директорите на детски заведения си позволиха (с цел икономия на бюджета), да лишат децата от този така необходим елемент от възпитание и обучение. 


Гост

#9

2014-10-28 19:47

Много вярно и точно предадени нагласите,отношението и мнението на ПО-ГОЛЯМА част от хората, които наистина са ЕЖЕДНЕВНО сред децата. Тези, които виждат,чувстват и живеят с техните "необходимости".

Господа, сътворители на този "шедьовър", чиновници от МОН и РИО - ПОЩАДЕТЕ ДЕТСТВОТО!!! Това са нашите Български деца!!!!!!

Гост

#10

2014-10-28 19:53

Пенсионна възраст на учителите не трябва да бъде над 55 год., особено в детските градини и предучилищната възраст. Ако някой педагог иска да работи след тази възраст, може, след като се пенсионира, да работи на половин работен ден или 2-3 дни на седмица. Нашата предучилищна беше вълшебство в сравнение с това, което сега се предлага. Бяхме не повече от 20 деца в група, занимавахме се по 3 часа на ден, имахме по 2 даже 3 учителки, последната беше по музика, и 50% от времето играехме- дидактични игри или навън, плюс ходехме на куклен театър, по-късно на плуване, на екскурзии, нагледни уроци по магазини, пазари, паркове, зоологическа и мн. др. Сега може да се допълнят часове по чужди езици, компютри, различни видове спорт и пр. Предучилищната подготовка е изключително важна, знаем от собствен опит и сме благодарни на нашите учители за чудесното време, прекарано заедно и прекрасните неща, които ни научиха и помним и до днес!!!


Гост

#11 Re:

2014-11-27 08:53

#8: -  

Напълно Ви продкрепям!


В Австрия, децата ми са научили на изуст само 1-2 стихотворения в началните класове. Но знаят десетки песни на изуст. Те учат всяка седмица една нова песен на възпитателна тема. Въпреки, че минават години, от както са ги учили, те все още ги помнят.
Който пее, зло не мисли!

Децата се възпитават и учат да помнят на изуст чрез песни и игри.


Гост

#12 Re:

2014-11-27 09:03

#10: -  

За 4ри дневна учебна седмица ( във Франция едва от тази година учат на 5-дневна учебна седмица).
Като 5тия ден да е за преговор, дискусии, игри, опити, опознаване на приридата и населеното място, проекти, посещения.


Гост

#13 Re:

2020-05-18 20:48

#1: -