Училището - щастливи деца, здрави учители и доволни родители!

Димитрина Ангелова
Авторът на тази петиция

/ #141 Re:

2014-07-25 16:33

#138: -

Има учители, които въпреки всичко работят за доброто на децата и те стават все повече. Много им е трудно, но са успяли да съхранят любовта си и да си свършат работата, колкото и системата да не им позволява и не ги цени. Поклон пред тях.

Има и много учители, които са напуснали системата, за да се съхранят и се развиват независимо от нея - сугестопеди, валдорфски учители, монтесори - учители. За наша радост и те стават  все повече. те са новаторите.

Болшинството от учителите не ги е грижа как се чувстват децата, не искат да се занимават със ,, глупости,, предпочитат да работят толкова, колкото  им се  плаща. При тях децата са оставени сами да учат уроците,  да зубрят  заедно  с всичките  грешки  в учебниците, с родителите си. Принудени са да плащат и за частни уроци.

Когато се промени заплащането- не на годишен стаж и брой дипломи и квалификации, а се започне заплащане според процента успешно завършили ученици, изпитвани от независими организации, тогава българският инертен учител или ще се откаже, или ще се промени и ще бъде полезен на учениците си.

В Англия на много места  плащат  само за преминали ученици. Какво правят  и как го правят учителите системата не я интересува - важно е децата да си вземат изпитите и да учат.

В България е по-важно да имаш присъствие и да спазваш последователността на уроците по безсмислените планове. Как учат децата, колко учат, дали въобще учат се оказва  проблем на деца и родители. Това не било проблем на учителите и на системата. Учителите нямали нищо общо с оставащите деца.

Вярно е, че работят при непосилни условия, НО или се отказват защото никой не може да се справи с 30 деца сам ИЛИ се борят за правата и условията си на труд,  ИЗИСКВАТ нормални условия,  при които има полза и смисъл тяхната професия, има резултат и той е - добре обучавани деца.

Не можеш да се правиш, че работиш само, за да има какво да ядеш. Тази професия - Учител не може да си позволи този лукс. Работи се със жива материя - детските главици.

Всички чуваме редовно ,, Аз не мога с фуния да му налея в главата материала. Да си научи урока!,, Ако кажеш това в Англия на обществено място, ще те лишат от учителски права десет живота напред.

По света намалят домашните и ученето в къщи. То почти на 100% е заменено от училището.

При нас все още децата стоят с майки и баби по нощите да учат... По пет домашни и т.н

Ако едно дете не е усвоило материала в училище  - Училището е безпредметно за него! Фактите говорят. Купуват си извинителни бележки и не ходят на училище. И децата са абсолютно прави. И те не искат да си губят времето!

В кой  век живеем?

Ние сме страната на контрастите. И учителите не правят изключение - или се раздават или не ги интересува.

Вторите, правилната система ще ги изхвърли на улицата, а на първите ще се отблагодари, така както не могат да си представят. Добрите учители сега са подтискани, а  бездарните тровят живота на децата.

Системата трябва да се промени в полза на работещите с любов учители, да ги обезпечи за труда им, така, както заслужават.

Ще стане. Неизбежно е!

Въпросът е - Защо директори, родители и  учители не се обединяват за доброто на децата и не търсят промяна? Колко още поколения ще затрием, докато разберем, че не сме един срещу друг, а сме от едната страна и заедно трябва да се грижим за децата си?