Партиите да не участват в организацията на изборите

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Партиите да не участват в организацията на изборите


Гост

#1

2015-07-09 12:12

Порокът, който Петицията разглежда е същностно важен за изборния процес в България, а решенията, които се предлагат са възможни (при наличие на политическа воля) и, струва ми се, работещи.

Гост

#2

2015-07-09 12:40

ПОВИШАВА ДОВЕРИЕТО НА ГРАЖДАНИТЕ В ПОЛИТИЧЕСКАТА СИСТЕМА!
ТОВА Е НАЙ-ВАЖНОТО ЗА УЧАСТИЕТО ИМ В ПРОЦЕСИТЕ ЗА ВЗИМАНЕ НА РЕШЕНИЯ!

Гост

#3

2015-07-12 17:53

Подписах тази петиция, защото изборната система се нуждае от промяна

Гост

#4

2015-07-15 13:19

Текстът на петицията съвпада идейно с изказано от нас мнение в Обществения съвет към Народното събрание, а именно:

"....НЕДЪЗИ В РЕАЛНОТО СТРУКТУРИРАНЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИЯ МОДЕЛ:
Основният недъг при структуриране на политическия конституционен модел се заключава в несъобразеността на Избирателния кодекс с принципа „разделение на властите“.
Съгласно принципа „власт власт възпира“ следва законодателно да бъде установена възможност за взаимно пораждане и контрол на Трите власти.
Най-устойчива в кадрово отношение е Съдебната власт. И това е твърде разумно и правилно, защото справедливостта, раздаването на правосъдие е заложено във фундамента на държавите. У нас съдиите са независими и несменяеми по закон, а и добре материално обезпечени, макар че може да се желае повече. Това обстоятелство предполага специални високи и строги изисквания за заемане на длъжност в Съдебната система, защото „комуто много е дадено, от него и много ще се изисква“. Отчитайки това обстоятелство естествено следва изводът, че тъкмо върху Съдебната система следва да лежи отговорността за структурирането и функционирането на останалите две власти и използването на предвидените за това инструменти и механизми.
За наше най-голямо съжаление, законите, регламентиращи използването на инструментите и действието на механизмите, са изключили всякакво присъствие на Съдебната власт от участие и контрол над тези процеси. Днес организацията и провеждането на изборите е оставено на произвола на политическите партии, представени във властта: ТЕ (техните ръководства) участват при съставянето на законовия регламент за провеждане на изборите и го променят в най-удобния за тях момент и по най-изгодния за тях начин; ТЕ участват в преговорите и договаряне структурите и персоналния състав на комисиите (СИК ОИК, РИК и ЦИК), от които зависи обявяването на изборния резултат; ТЕ контролират протичането на изборния процес чрез назначените и договорени от тях ЦИК; и накрая ТЕ вземат дейно участие при обявяване на изборния резултат. Тази ТЯХНА законна „самодейност“ е субсидирана щедро от Държавата, което ТЕ са осигурили с приетите предложения за изменение на Закона за политическите партии. И макар че разпореждането на посочения по-горе чл.1(3) от Конституцията да забранява „присвояването на народния суверенитет“ от партии или личности, на практика излиза така, като че ли нашите партии са абонирани за „лошото упражняване на властта“ и фактически са си присвоили, „приватизирали“ държавното управление, използвано изключително в тяхна изгода, в изгода на техните послушни членове (клиентела), роднини и приятелски кръгове. Не напразно се говори за превръщането на партийно-политическата работа в „поминък“ и обособяване „класата на управленския елит“.

ПЪРВО ИДЕЙНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: За да се изкорени този недъг, необходимо, но недостатъчно, условие се явява възлагане цялостното провеждане на изборния процес върху Съдебната власт (СВ):
* СВ следва да предлага на Народното събрание текст за Изборен кодекс и промени, продиктувани от конкретните юридически факти и правни основания, както и съобразени с най-новите европейски изисквания и препоръки;
* СВ следва да поеме върху себе си цялата отговорност по организирането, протичането, обявяване на резултатите и контрола върху изборния процес;
* СВ следва да разполага с всичкия необходим за това ресурс, отчет за което да направи пред надлежните органи.
СВ по този начин ще участва в структурирането на Законодателната власт, а Законодателната власт участва във формирането на Изпълнителната (одобрява и гласува структурни и персонални промени в Министерския съвет, избира Министър-председател и нов Министерски съвет, осъществява парламентарен контрол), от своя страна Изпълнителната власт участва в контрола над Съдебната чрез Министерството на правосъдието, а в Законодателната с правото си на законодателна инициатива, което Съдебната власт, кой знае защо, НЯМА (!!), с което се реализира принципа „власт власт възпира“..."

Никола Ников. Русе, Димитровград, Созопол.