Отлагане верификацията на лекарства в аптеките поне за пет години и осмисляне на целесъобразността ѝ и ползата за пациентите в аптеките.

Коментари

#2

Подписвам защото, не мисля, че това е най-важното в момента при целия хаос и липсата на регулация в лекарствоснабдяването. Натоварването на фармацевтите с тази дейност , би било в ущърб на пациентите. Ако в складовете влизат верифицирани лекарства, защо трябва да бъдат проследявани по аптеките отново?

(София, 2018-02-20)

#3

Наемните магистри са засегнати, защото ги задължават да извършват несвойствени, излишни дейности и така затрудняват фармацевтичната грижа, която трябва да осигуряват постоянно и с голямо внимание!
Верификацията може да се извършва от търговците на едро, защото там няма контакт с пациенти, които да чакат за консултации и отпускане на лекарства.

(Варна, 2018-02-20)

#4

Заставам зад думите си.

(Петрич, 2018-02-20)

#6

Основният канал за фалшиви лекарства- онлайн търговията е извън тази директива.Ползата за пациента е никаква.Същият ефект може да се постигне с безплатно приложение към телефоните за проверка на фалшиви лекарства.Аптеката се натоварва с допълнителна работа, която затруднява оснавната и дейност.

(Пазарджик, 2018-02-20)

#9

На пръв поглед изглежда че верификацията е изключително полезна за пациентите и тя ще ги спаси от фалшиви лекарства,но на практика не е така.Основният канал за фалшиви лекарства си остава интернет,а там верификацията е неприложима.Процента фалшиви лекарства в България е незначително малък и тази огромна инвестиция при днешното състояние на аптеките е неоправдано,освн ако не се гонят други цели и интереси .В настоящият момент в аптеките няма ЛП със този двуизмерен код,което на практика означава че производителите не са в крак с европейската директива и пилотното въвеждане от 01.03.2018 г е неоправдано.Просто няма още нищо за верифициране,така че закупуването на скенери от страна на аптеките ще е ненужен разход.До превъртането на партидите лекарства и изчерпването им от пазара,те ще бъдат остарели,тъй като този процес ще изисква 2-3 години.

(Пазарджик, 2018-02-20)

#15

Подписвам,защото съм убедена,че това ще затрудни работата в аптеките!

(Благоевград, 2018-02-20)

#17

Българската организация за верификация на лекарствата (БОВЛ) не е предложила ясен и прозрачен регламент, нито е обяснила на собствениците на аптеките какви промени в Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина обсъжда с институциите.
Аптеките не са готови за предизвикателството, особено тези в малките населени места - 600 нямат аптечен софтуер.
Липсва електронно здравеопазване - все още лекарствата по рецепта се описват в хартиен, а не в електронен дненик.
Много от аптеките нямат постоянен достъп до интернет, което означава, че планът за имплементиране на директивата, подготвен от БОВЛ, е неприложим дори при наличие на специализирания софтуер.
Не е ясно дали е изградена връзка между софтуера, който ще обслужва верификацията, и този на НЗОК.
Като търговец на едро СТИНГ не е готов за това - нито е с промени в софтуера си, нито в комуникацията с клиентите си.
БОВЛ е регистрирана по ДДС - странно е, че европейски директиви и държавна политика се правят от дружество, което ще извършва стопанска дейност.
Няма обществен интерес и социален елемент в тази директива, тъй като в България няма фалшиви лекарства и това е всеизвестно.
Няма европейска страна, в която директивата да е вече имплементирана. Много държави вече са поискали отлагане.
1 г. срок за подготовка на аптеките е крайно недостатъчен, нека се обединим около предложението да бъде удължен до 2021 г.
33 млн. лв. ще струва на аптеките верификацията само за първата година. За всяка следваща ще отиват по още 28 млн. лв.
Въвеждането на верификационни такси за аптеките е абсолютно недопустимо, особено когато едно частно сдружение се опитва да окупира една изключително държавна дейност.
Директивата обхваща само лекарствата, които се разпространяват легално. Какво помага това срещу фалшивите лекарства, които имат отделен път?
ЕК не отчита особеностите на регионалния пазар.
Повечето собственици на аптеки, които не са фармацевти, не са запознати с директивата и ангажиментите за тях от имплементирането й.
Подобни мерки срещу фалшивите лекарства - при под 1% за България, са бомба в общественото пространство, която не е оправдана.
Това е огромен труд за фармацевта - по директива контролът трябва да е на изхода, но за да бъде сигурен, фармацевтът трябва още на входа да проверява опаковка по опаковка.
До 2021 г. ще се лутаме - ще се налага да работим с 2 баркода - старият и новият.
Верификацията сега е опасна и трудноприложима за аптеките и не носи никаква полза за пациента.

(Белчев, 2018-02-21)

#21

Подписвам защото изобщо не съм съгласен пак "каруцата да е пред коня" - още се мъчим ежедневно да разчитаме рецепти като йероглифи на хартия,нямаме никаква работеща електронизация в който и да е сектор на здравеопазването,а се "пънем" за верификация !? И защо изобщо тя трябва да е на ниво "изпълнител", най-логично е да е на ниво Търговец на Едро - нека България да е "Европионер" в това отношение,без да загърби,а да модернизира поне една евродиректива !!

(Дупница, 2018-02-21)

#23

Това е безумие

(Перник, 2018-02-21)

#30

Съм малка аптека

(Панагюрище, 2018-02-21)

#35

Защо винаги ние фармацевтите спазващи закона сме най-уязвими.Това са допълнителни затруднения за нас.А нелегалните търговци,джипита и т.н. регистрират супер печалби необезпокоявани от никой.

(Велинград, 2018-02-21)

#37

Защото искам да се запази частната собственост в България, основа на всяко нормално общество. Верификацията е инструмент в ръцете на корпоративният елит за разчистване на пазарни ниши и пълен контрол върху свободният пазар. Верификацията ще донесе допълнителни приходи на нелегитимното ръководство на BFS, ще принуди малките фирми да инвестират средства с които не разполагат. Директивите не са задължителни, те са препоръчителни. При въвеждане на нови закони, основно правило в правото е предсказуемост на очакваните резултати, това правило в случая не е спазено, тоест промените са противоконституционни.

(София, 2018-02-21)

#38

След като е доказано,че няма фалшиви лекарства в аптеките,какво ще контролираме?Или това е поредната "наша"фирма,за събиране на пари!

(ДУПНИЦА, 2018-02-21)

#39

В петицията има отразени достатъчно доводи ,които споделям и тази недомислица да не се прилага на този етап.

(СОФИЯ, 2018-02-21)

#42

не е необходимо на този етап

(Пазарджик, 2018-02-21)

#43

защото е излишно за аптеките.

(София, 2018-02-21)

#44

Ще убие малките аптеки.Нямаме готовност.

(Пазарджик, 2018-02-21)

#50

Съм отговорен фармацевт и искам хората да имат достъп до лекарства.

(София, 2018-02-21)

#51

На всичката бъркотия,само това ни липсва.

(Брацигово, 2018-02-21)

#52

Аптеките нямат финансов ресурс ,а също и време да изпълняват дейност,от която имат полза само и единствено големите фармацевтични гиганти.След като само те са облагодетелствани ,моля да си платят,Никой по света не работи безплатно

(Пазарджик, 2018-02-21)

#60

Българската организация за верификация на лекарствата (БОВЛ) не е предложила ясен и прозрачен регламент, нито е обяснила на собствениците на аптеките какви промени в Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина обсъжда с институциите.
Аптеките не са готови за предизвикателството, особено тези в малките населени места - 600 нямат аптечен софтуер.
Липсва електронно здравеопазване - все още лекарствата по рецепта се описват в хартиен, а не в електронен дненик.
Много от аптеките нямат постоянен достъп до интернет, което означава, че планът за имплементиране на директивата, подготвен от БОВЛ, е неприложим дори при наличие на специализирания софтуер.
Не е ясно дали е изградена връзка между софтуера, който ще обслужва верификацията, и този на НЗОК.
Като търговец на едро СТИНГ не е готов за това - нито е с промени в софтуера си, нито в комуникацията с клиентите си.
БОВЛ е регистрирана по ДДС - странно е, че европейски директиви и държавна политика се правят от дружество, което ще извършва стопанска дейност.
Няма обществен интерес и социален елемент в тази директива, тъй като в България няма фалшиви лекарства и това е всеизвестно.
Няма европейска страна, в която директивата да е вече имплементирана. Много държави вече са поискали отлагане.
1 г. срок за подготовка на аптеките е крайно недостатъчен, нека се обединим около предложението да бъде удължен до 2021
33 млн. лв. ще струва на аптеките верификацията само за първата година. За всяка следваща ще отиват по още 28 млн. лв.
Въвеждането на верификационни такси за аптеките е абсолютно недопустимо, особено когато едно частно сдружение се опитва да окупира една изключително държавна дейност.
Директивата обхваща само лекарствата, които се разпространяват легално. Какво помага това срещу фалшивите лекарства, които имат отделен път?
ЕК не отчита особеностите на регионалния пазар.
Повечето собственици на аптеки, които не са фармацевти, не са запознати с директивата и ангажиментите за тях от имплементирането й.
Подобни мерки срещу фалшивите лекарства - при под 1% за България, са бомба в общественото пространство, която не е оправдана.
Това е огромен труд за фармацевта - по директива контролът трябва да е на изхода, но за да бъде сигурен, фармацевтът трябва още на входа да проверява опаковка по опаковка.
До 2021 г. ще се лутаме - ще се налага да работим с 2 баркода - старият и новият.
Верификацията сега е опасна и трудноприложима за аптеките и не носи никаква полза за пациента.

(Приморско, 2018-02-21)

#61

Не искам верификация на лекарствата

(Видин, 2018-02-21)

#67

Нямам финансовата възможност за това.Като собственик на аптека в много малко населено място ще ми е невъзможно.

(с.Червенци, 2018-02-22)

#68

Няма цялостна система на електронно здравеопазване. Софтуерът на НЗОК не се доработва в тая посока.Ще се затрудни работата в аптеките.

(Пазарджик, 2018-02-22)

#69

ИМА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МНОГО
НЕЯСНОТИ,ПРОПУСКИ,НЕУРЕДИЦИ
НЕСВЪРШЕНА РАБОТА ПО ОТНОШЕНИЕ НА ЕЛЕКТРОННОТО
ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ В Б-Я.

(ВАРНА, 2018-02-22)

#70

Бизне са ми не може да следва до безкрай непрекъснатите нови аднинистративни тижести,нови касови апарати,верификация..Не осават никакви средства да се реинвестира обратно в аптеките ,да се подобрят условията на труд,иновации и др

(с.Лозенец Бургас, 2018-02-22)

#71

ПРЕДПРИЕТИТЕ Д-Я БЕЗ НАЛИЧИЕ
НА ЕЛЕКТРОННО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ,
ИМАТ ЗА ЦЕЛ ДА СМАЧКАТ МАЛКИЯТ
БИЗНЕС И ДА ДАДАТ КОНКУРЕНТНО
ПРЕДИМСТВО НА ГОЛЕМИТЕ
ИГРАЧИ В БРАНША КОИТО
ИМАТ ВЕРТИКАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ
ВЪПРЕКИ ЗАКОНА.

(ВАРНА, 2018-02-22)

#74

НАЛИЧИЕ НА НЕРЕФОРМИРАНА ЗДРАВНА СИСТЕМА ПО ОТНОШЕНИЕ
НА ЕЛЕКТРОННОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ.
ПЪРВО ТРЯБВА ДА СЕ СЪЗДАДЕ
ЕЛЕКТРОННОТО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ,
СЛЕД КОЕТО МОЖЕ ДА СЕ ВЪВЕДЕ
И ТАЗИ ВЕРИФИКАЦИЯ.
НЕ ТРЯБВА ДА ВПРЯГАМЕ КАРУЦАТА ПРЕД КОНЯ.

(ВАРНА, 2018-02-22)

#75

Нямаме информация,техническа и финансова обезпеченост, нямаме подкрепата на БФС за всички евентуални затруднения

(Чирпан, 2018-02-22)

#76

Не виждам полза.Затруднява работата.

(Пазарджик, 2018-02-22)

#77

Против съм! Не виждам полза!

(Пазарджик, 2018-02-22)

#78

Побъркахте здравните работници.
Против!

(Пазарджик, 2018-02-22)

#79

Аз съм пациент и ми омръзнаха разни системи за пръстови отпечатъци и тези споменати тука да пречат на нормалната работа.

(Пазарджик, 2018-02-22)

#87

Нямаме готовност за въвеждането, за пациентите -ще отнемаме времето за информацията, която им дължим. Освен това виждам елемент на корупция в бързането за въвеждане.

(Кюстендил , 2018-02-22)

#96

при липса на електронно здравеопазване е напълно излишно,работа на парче и харчене на пари което аптеките нямат

(Пазарджик, 2018-02-22)

#97

На някоя фирма явно им застояли баркод четци и ние сме тези които трябва да ги платим, защото национални дистрибутори 3-4, не се получава делаверата, същото беше и със стикерите за опаковки по НЗОК, на никой не му е грижа за пациенти. Ако беше противното, отдавна да са забранили не лицензирани интернет търговци.

(Пазарджик , 2018-02-22)

#99

Подписвам тази петиция , защото напълно споделям мнението и позицията на колегите относно верификацията на аптеките

(Пазарджик, 2018-02-22)

#100

Подкрепям казаното от колегата Пенка Минева

(София, 2018-02-22)

#103

Напълно съм съгласна с авторите на петицията.

(Хасково, 2018-02-23)

#104

Подписвам ,защото
няма ясен регламент и софтуер обслужващ верификацията и връзката с аптеките и интернет,
липсва електронно здравеопазване
липсва лична електронна здравна карта.
Не е в полза на пациента.

(Русе, 2018-02-23)

#105

Защото е абсолютно недопустимо чисто корпоративни интереси да се имплементират в
наредби и да се вменяват като задължение с уж общественополезни резултати.
Защото е недопустимо да се използва фалшива статистика за да се манипулира обществото и законодателите.
Защото е недопустимо дейности определени с наредба, сиреч държавно регулирани да се финансират и да се ръководят от частни дружества.
Защото така се губи и размива точната граница между бизнес и държава!
Защото държавата е обществен договор, а не корпоративен.

(София, 2018-02-23)

#113

Защо изобщо тя трябва да е на ниво "изпълнител", най-логично е да е на ниво Търговец на Едро - нека България да е "Европионер" в това отношение, без да загърби,а да модернизира поне една евродиректива !!!
Верификацията ще донесе допълнителни приходи на нелегитимното ръководство на BFS, ще принуди малките фирми да инвестират средства с които не разполагат. Директивите не са задължителни, те са препоръчителни.
При въвеждане на нови закони, основно правило в правото е предсказуемост на очакваните резултати, това правило в случая не е спазено, тоест промените са противоконституционни.

(Варна, 2018-02-24)

#115

Подписшам се, защото не смятам, че е работа на фармацевтите да следят за фалшиви лекарства. Това е работа на ТЕ(търговци на едро). Те имат ресурс за тази дейност.Като доставчици налекарства са задължени да следят за тяхната оригиналност. Работа на фармацевта е да оказва фармацевтична грижа, да контактува с пациента.

(Варна, 2018-02-25)

#121

подписвам защото смятам, че не е необходима и обслужва интересите на определени личности!

(Бургас, 2018-02-26)

#122

Пак ли трябва да пьрвенци в европа

(Пазарджик, 2018-02-26)

#140

Защото с нищо не помага да се решат истинските проблеми в нашите аптеки!

(Смолян, 2018-03-07)

#141

Стига тормоз на фармацевтите.
Имат достатъчно отговорности .

(Доспат, 2018-03-08)

#147

Напълно съм съгласна с мнението на колегите.Изцяло заставам зад техните аргументи.

(Силистра, 2018-11-03)

#148

Излишно усложняване на работния процес в аптеките,отклоняване на вниманието от пациентите и грижата за тях. Допълнителни излишни разходи. Контролът над фалшивите лекарства е отговорност на търговците на едро. Против!

(София, 2018-11-09)

#151

Контролът върху лекарствата трябва да е отговорност на търговците на едро, а фармацевтите да се грижат за пациентите. Прекалено затормозяване на работата в аптека. Изключително неефективно и в ущърб на пациента!

(Смолян, 2018-12-06)

#152

Законът е лобистки и няма да доведе до никакви ефективни резултати срещу фалшивите лекарства. Аптеките се товарят финансово и логистически излишно.

(София, 2018-12-11)

#154

Настоявам за отлагане на срока и ясен и точен регламент - относно верификацията на лекарствата.

(Самоков, 2018-12-13)

#155

Лишена от смисъл инициатива и практически неефективна. Просто един излишен разход.

(София, 2018-12-19)

#156

На този етап, това ми се струва просто абсурдно

(София, 2018-12-19)

#158

Поради пълната липса на смисъл... и очевидното налагане от хора, които имат изгода от въвеждането на такава безсмислена операция.

(София, 2019-01-05)

#159

Напълно съм съгласна с иказаните мнения на участниците в дискусията и се подписвам за удължаване срока
за въвеждане на верификацията.

(София, 2019-01-07)

#161

Верификацията в този й вид ще бъде допълнително бреме за аптеките, без ни най-малко да повлияе на разпространението на лекарства с незнаен и недоказуем произход чрез Интернет.

(Гоце Делчев, 2019-01-12)

#164

Не съм съгласна с въвеждането на верификацията, защото това ще усложни отпускането на лекарствените средства, ще отнеме времето ми за внимание към пациента, ще доведе до смут в приемното помещение и хаос в работния процес. Втори проблем е финансовият- скъпи четци, софтуери и услуги. На трето място- липсата на място в аптеката за поставяне на допълнителни компютри, монитори, четци. Не съм съгласна да верифицирам на този етап!

(Монтана, 2019-01-13)

#167

Подписвам защото, верификацията не обхваща цялото лекарстворазпространение / складове, интернет, лекарски пунктове, паралелен внос/, не предпазва населението на 100% от фалшиви лекарствени продукти и ще натовари работата в аптеките.

(Якоруда, 2019-01-13)

#170

Верификацията е абсолютно безмислена,фалшивите лекарства се продават по интернет ,а не в аптеките.Разход и ангажимент за аптеките.Ако някой иска статистически данни за продажбите ,нека си плаща за информацията.

(Горна Оряховица, 2019-01-13)

#172

Не е работа на аптеките да верифицират лекарства, получени от търговци на едро.

(София, 2019-01-13)

#179

Защото е безмислена!

(Несебър, 2019-01-13)

#181

Срокьт на верификация да се отложи до 2021 г

(Бургас, 2019-01-13)

#183

Не смятам, че това е ефективна мярка, а е поредното усложнение, което измества истинската същност на професията. Вместо да консултираме, ние ще се занимаваме да сканираме баркодове.

(Русе, 2019-01-13)

#187

Подписвам защото съм съгласна с казаното по горе.

(Раднево, 2019-01-14)

#189

Подписвам, защото бумащината и без това е на предела на възможностите ни. Нямаме нужда от повече!

(Монтана, 2019-01-14)

#190

Смятам, че верификацията е ненужна.

(с. Катунци, 2019-01-14)

#195

Загубата на време ще е огромна, по няколко секунди на всяка една от десетките хиляди продадени лекарствени опаковки на година, което се равнява на над две седмици по 24 ч. на ден допълнителен труд, който отделно не се заплаща от производителите на лекарства, искащи да защитят собствения си интерес. Аптеките са законово лицензирани. В тази връзка, да се увеличат щатните бройки за контрол към ИАЛ, да се извършат законови промени, и аптека, при проверка на която са установени продажба на фалшиви лекарства, да се отнема лиценза ѝ. ИАЛ дори не може да се справи със закононарушенията при работата на аптеки, в частност, работещите аптеки без маг.-фармацевт от сутрин до вечер, което е много по-опасно.

(Камено, 2019-01-17)

#196

Омръзна ми вече 30 години, да работя и да захранвам допълнително различни алчни,ненаситни и престъпни субекти!

(София, 2019-01-18)

#197

Не съм съгласна

(Гоце Делчев, 2019-01-18)

#198

Няма значима полза от тази верификация. Най-вероятно тя ще обслужи други интереси

(Берковица , 2019-01-21)